ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

Ολυμπία Οδός: Άμεσα έως την Πάτρα, μετά από 2-3 χρόνια μέχρι την Τσακώνα

Της Βίκυς Βετουλάκη - Θάρρος
Θετικά – εν μέρει- μηνύματα έφτασαν χθες για την Ολυμπία Οδό, με τον υπουργό Υποδομών να ανακοινώνει ότι ο αυτοκινητόδρομος θα φτάσει μέχρι την Πάτρα, ενώ το υπόλοιπο περίπου 20% του έργου, μέχρι την Τσακώνα, θα μετατεθεί για δύο-τρία χρόνια.
 

Στο μεταξύ, χθες ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Παναγιώτης Αλευράς, επανέλαβε την αμετακίνητη θέση της Μεσσηνίας και γενικότερα της Περιφέρειας Πελοποννήσου για κατασκευή της Ολυμπίας οδού έως την Τσακώνα.
 
Σε 2-3 χρόνια

Επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, τον ερχόμενο Απρίλιο, υπολογίζει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών.
 

Ο υπουργός Κώστας Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής Σταύρος Καλογιάννης ανακοίνωσαν χθες ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαπραγμάτευση του υπουργείου με τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητόδρομων και ξεκινά αμέσως το δεύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης με τις δανείστριες τράπεζες και την Κομισιόν.
 

«Το πρώτο ημίχρονο ολοκληρώθηκε θετικά» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Το δεύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη του Φεβρουαρίου και μέσα στον Απρίλιο θα ξαναρχίσουν οι εργασίες. Δε θα γίνουν νέες συμβάσεις, ενώ θα παραμείνει και το ίδιο φυσικό έργο. Ωστόσο, για οικονομικούς λόγους, αλλά και επειδή προέκυψαν προβλήματα τεχνικής φύσεως, αποφασίστηκε η Ολυμπία Οδός να φθάσει άμεσα μέχρι την Πάτρα, ενώ το υπόλοιπο περίπου 20% του έργου, μέχρι την Τσακώνα, θα μετατεθεί για δύο-τρία χρόνια μετά».
 

Ωστόσο, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός, όλα τα τμήματα θα ολοκληρωθούν και δεν αλλάζει ο αρχικός σχεδιασμός του έργου. Επίσης, διευκρινίστηκε πως δεν αλλάζει η πολιτική των διοδίων, όπως έχει συμφωνηθεί.
 
Σύσκεψη
Χθες, σε δηλώσεις του ο κ. Αλευράς ανέφερε πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου αντιμετωπίζει το θέμα της Ολυμπίας Οδού σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και την αντίστοιχη της Ηπείρου: «Θεωρούμε ότι το έργο δεν αφορά μόνο στην Πελοπόννησο, αλλά ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, διότι η Ιόνια Οδός και η Ολυμπία Οδός προβλέπεται να συνδέονται με τα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα. Έχουν γίνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις στο υπουργείο Υποδομών και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι ξεκάθαρη η άποψή μας ότι πρέπει να ολοκληρωθεί το φυσικό αντικείμενο του έργου, όπως προβλέπεται από την κυρωμένη σύμβαση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. 


Αποτέλεσμα της συνεργασίας αυτής είναι και η σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο στην Αρχαία Ολυμπία, στην οποία έχουν προσκληθεί όλοι οι αυτοδιοικητικοί φορείς και οικονομικοί παράγοντες, ενώ διοργανώνεται από τις Περιφέρειες».
 

Κατά τον αντιπεριφερειάρχη, τέτοια μεγάλα έργα δίνουν προοπτικές ανάπτυξης στις περιοχές και γι’ αυτό η διεκδίκησή τους δεν μπορεί να περιορίζεται σε επίπεδο νομού, αλλά να υπάρχει διαπεριφερειακή συνεργασία, επισημαίνοντας ότι αν δεν προχωρήσει το έργο όπως πρέπει, θα γίνει προσφυγή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.

ΑΠΟ http://filiatranet.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: