ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 14 Ιουλίου 2012

ΚΤΕΟ και στις μοτοσικλέτες ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Νέους αυστηρούς κανόνες στους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, αλλά και επέκτασή τους σε μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα που κυκλοφορούν στην ΕΕ, προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με το επιχείρημα ότι ένας μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε τεχνικά προβλήματα.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του "Ελεύθερου Τύπου", κοινοτικά στοιχεία δείχνουν ότι τα τεχνικά προβλήματα ευθύνονται για το 6% των ατυχημάτων με παντός είδους αυτοκίνητα, προκαλώντας 2.000 νεκρούς και πολύ περισσότερους τραυματίες κάθε χρόνο. Το 8% των ατυχημάτων με παντός είδους δίκυκλα συνδέεται επίσης με τεχνικά ελαττώματα.

Οι νέες προτάσεις έχουν ως στόχο να σώζονται περισσότερες από 1.200 ζωές κάθε χρόνο και να αποφεύγονται περισσότερα από 36.000 ατυχήματα λόγω τεχνικής αστοχίας.
Οι κύριοι άξονες των προτάσεων που παρουσίασε ο αρμόδιος αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Σιμ Καλς, προβλέπουν τα εξής:
  • Τεχνικός έλεγχος υποχρεωτικός σε κλίμακα ΕΕ  για δίκυκλα και μοτοποδήλατα διότι, όπως επισημαίνει η επιτροπή, οι οδηγοί δίκυκλων και μοτοποδηλάτων, ιδίως οι νέοι, είναι η ομάδα υψηλότερου κινδύνου χρηστών.
  • Αύξηση της συχνότητας των περιοδικών τεχνικών ελέγχων των παλαιών οχημάτων. Στο πέμπτο και το έκτο έτος της ηλικίας τους αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των σοβαρών ατυχημάτων που οφείλονται σε τεχνική αστοχία.
  • Αύξηση της συχνότητας των ελέγχων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών με εξαιρετικά πολλά χιλιόμετρα. Έτσι, θα ευθυγραμμιστούν οι έλεγχοί τους με άλλα οχήματα με πολλά χιλιόμετρα, όπως τα ταξί, τα ασθενοφόρα και άλλα.
  • Βελτίωση της ποιότητας των ελέγχων των οχημάτων με τον καθορισμό ελάχιστων κοινών προτύπων για αστοχίες, εξοπλισμό και ελεγκτές.
  • Υποχρεωτικός έλεγχος των ηλεκτρονικών στοιχείων ασφαλείας.
  • Καταπολέμηση της παραίτησης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, με ηλεκτρονική ένδειξη, πλέον των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Σε όλες τις περιπτώσεις, οι προτάσεις καθορίζουν για τους ελέγχους οχημάτων κοινά ελάχιστα πρότυπα σε κλίμακα ΕΕ, τα δε κράτη - μέλη είναι ελεύθεραν να καθορίσουν αυστηρότερα πρότυπα.

ΑΠΟ http://news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...