ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Ο Έλληνας που σχεδίασε το αυτοκίνητο του 2025

Ο 24χρονος φοιτητής Γιώργος Χρονάκης από την Κρήτη, κατέκτησε την πρώτη θέση στον ετήσιο διαγωνισμό  που αθλοθετούν για τους αποφοίτους οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, σχεδιάζοντας για λογαριασμό της Βρεττανικής ASTON MARTIN το πιο λειτουργικό, πιο ανταγωνιστικό και πιο αρμονικά συνδεδεμένο με την παράδοση της χώρας στην οποία απευθύνεται αυτοκίνητο, για την επόμενη 25ετία.
Όπως αναφέρει το Cretalive, ο νεαρός παράτησε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Κρήτης όπου σπούδαζε Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, για να ζήσει το όνειρο του. Και φοίτησε στην Αγγλία και στο
φημισμένο COVENTRY UNIVERCITY ART END DESIGN και όχι μόνο ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές του πριν μερικές εβδομάδες αλλά διέπρεψε κιόλας.
Το Cretalive μίλησε με τον 24χρονο φοιτητή και για τη μεγάλη του επιτυχία και τον ρώτησε πως την αντιμετωπίζει. Ο ίδιος προσγειωμένος και αρκετά...φιλοσοφημένος δείχνει τη διάθεση να ζήσει το όνειρο του και νατο δει να γίνεται πραγματικότητα: "η πορεία κάθε ανθρώπου στη ζωή είναι προδιαγεγραμμένη. Εμείς απλά οφείλουμε να έχουμε τα μάτια ανοιχτά, να βλέπουμε και να ξεχωρίζουμε αυτά για τα οποία έχουμε επιλεγεί και να τα ακολουθούμε". Και συμπληρώνει με νόημα: " μέσα απ΄αυτή τη διαδικασία νιώθουμε ικανοποίηση και μόνο τότε έχουμε εκπληρώσει τους στόχους μας".
Μάλιστα στο σκεπτικό της επιτροπής που βράβευσε τον Γιώργο Χρονάκη οι αξιολογητές του σημείωσαν με έμφαση πως "το χωρίς φόρμα αυτοκίνητο εισάγει τις κατά παραγγελία ιδιότητες της ατέλειας και της παροδικότητας για να δημιουργήσει μια πνευματική σχέση μεταξύ του ιδιοκτήτη και του οχήματος" για να προσθέσει πως το βραβευμένο μοντέλο "αξιοποιεί την Γιαπωνέζικη αισθητική, που είναι τόσο θεμελιώδης όσο και η Ελληνική αισθητική στη Δύση".

ΑΠΟ http://news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΕΚΕ για μεταβίβαση τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία καταναλωτών

22/04/2024  13:00 «Πληθαίνουν οι υποθέσεις μεταβίβασης τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία των καταναλωτών. Έξι χρόνια...