ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012

AIR CONDITION: η σωστή χρήση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου

Επειδή το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες στο ταξίδι χτυπάνε 40άρια πρέπει να γνωρίζουμε τη σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητο και να θυμόμαστε ότι το air condition δεν είναι θέμα πολυτέλειας αλλά ασφάλειας.
1. Οχι στις υπερβολές. Αν για παράδειγμα η εξωτερική θερμοκρασία είναι 35°C μην προσπαθήσετε να επιτύχετε θερμοκρασία στους 18°C. Το πιο πιθανό είναι να μην τα καταφέρετε και να αυξήσετε μόνο την κατανάλωση καυσίμου (υπολογίστε αύξηση 0,5 με 1 λτ. αμόλυβδης / 100 χλμ.). Η διαφορά θερμοκρασίας του αυτοκινήτου μας με το εξωτερικό περιβάλλον δεν πρέπει να ξεπερνά τους 8°C-10°C.
2. Για να δροσιστείτε πιο γρήγορα το καλοκαίρι - και κυρίως όταν έχει καύσωνα - μόλις μπείτε στο αυτοκίνητο ανοίξτε τα παράθυρα και αφού φύγει ο ζεστός αέρας κλείστε τα και χρησιμοποιήστε τον κλιματισμό στην ανακύκλωση. Επειτα απενεργοποιήστε την.
3. Τα αυτοκίνητα που διαθέτουν αυτόματο κλιματισμό είναι πιο εύκολα στον χειρισμό. Σε αυτά επιλέγετε την αυτόματη λειτουργία (συνήθως Auto), ρυθμίζετε την επιθυμητή θερμοκρασία και έτσι αποφεύγετε τις δικές σας παρεμβάσεις.
4. Οσοι διαθέτετε απλό air condition επιλέξτε η ένταση να βρίσκεται χαμηλά (και όχι στο φουλ) ώστε να μπορεί να αποδίδει.
5. Πριν σταθμεύσετε το αυτοκίνητο κλείστε τον κλιματισμό λίγα λεπτά νωρίτερα ώστε να μην πάθετε θερμικό σοκ.
6. Ρυθμίζουμε τα ακροφύσια κατά τέτοιον τρόπο ώστε ο ψυχρός αέρας να διαχέεται σε όλη την καμπίνα και ποτέ να μην κατευθύνεται στα κεφάλια των επιβατών. Το σωστό είναι ο αέρας να διαχέεται προς τα πάνω, τα παράθυρα και τα πόδια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: