ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: Πως θα γίνει το μεγάλο "κούρεμα"

Το «κούρεμα» του κατασκευαστικού έργου της «Ολυμπίας Οδού», δηλαδή του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελείται στη χώρα, αφήνει ανοιχτό για πρώτη φορά από το πλέον επίσημο βήμα, αυτό της Βουλής, το υπουργείο Υποδομών.
Απαντώντας σε ερωτήσεις και αναφορές βουλευτών της Πελοποννήσου, ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Ι. Μαγκριώτης αφού διέψευσε τις πληροφορίες περί διακοπής του έργου, σημείωσε ότι το υπουργείο εξετάζει τα εξής σενάρια:
- Είτε η Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού να καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μέχρι τον Πύργο, άρα να κοπούν τα 76 χλμ που ενώνουν την πρωτεύουσα της Ηλείας με την Τσακώνα
- Είτε να καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έως την Πάτρα και η κατασκευή του τμήματος Μιντιλόγλι - Α/Κ εισόδου Πύργου να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, δηλαδή να φύγουν 170 χλμ από τα 365 συνολικώς της σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα αρκεστεί στα πιο βιώσιμα 200 χλμ του έργου (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα).

Έτσι, το τμήμα Πάτρας - Πύργου θα γίνει ως δημόσιο έργο, ενώ η κατασκευή του κομματιού Πύργος - Τσακώνα θα παραπεμφθεί στις Ελληνικές καλένδες.
«Στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα, όπως είναι γνωστό, το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε τους Περιβαλλοντικούς Όρους για την περιοχή της Ζαχάρως, από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, στα σύνορα Ηλείας - Μεσσηνίας, σε μήκος 22 χλμ περίπου. Επιπροσθέτως, με την πτώση των κυκλοφοριακών φόρτων, η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα δεν μπορεί να αιτιολογηθεί με βάση τις μελέτες κόστους/οφέλους» αναφέρεται στην απάντηση του υφυπουργού.
Σε ό,τι αφορά την επανέναρξη των έργων, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι το δημόσιο με βάση το Πλαίσιο Συναντίληψης έχει επεξεργαστεί σενάρια μακροπρόθεσμης λύσης, που εξετάζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επίσης, τόνισε, οι παραχωρησιούχοι μαζί με ομάδες εργασίας, στις οποίες συμμετέχουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, «συνεχίζουν εντατικά να επεξεργάζονται τους επικαιροποιημένους όρους της μακροχρόνιας λύσης».
Σχετικά με την συνέχιση της είσπραξης διοδίων, το υπουργείο Υποδομών επισημαίνει ότι «οι Συμβάσεις Παραχώρησης, παρόλο που δεν εκτελούνται εργασίες κατασκευής, είναι σε ισχύ», ως εκ τούτου, «οι παραχωρησιούχοι εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη της λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων».
«Σε κάθε περίπτωση, τα έσοδα αυτά θα συνεκτιμηθούν, είτε στο χρηματοδοτικό σχέδιο συνέχισης των έργων, είτε στις προβλεπόμενες αποζημιώσεις, κατά τη διάλυση των συμβάσεων» τονίζεται στην απάντηση του κ. Μαγκριώτη.
Σημειωτέον ότι στην Ολυμπία Οδό ηγείται ως project leader η Γαλλική Vinci (29,9%), ενώ συμμετέχουν η Hochtief (17%), η J&P ΑΒΑΞ (17%), η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (17%), η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ (17%) και η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%).
Το συνολικό κόστος του σημερινού έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ και χρηματοδοτείται από τραπεζικά δάνεια (41%), τα καθαρά έσοδα από τα διόδια (32%), εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (20%) και ίδια κεφάλαια των μετόχων (7%), ενώ η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 32 ετών. dete.gr

 ΑΠΟ http://newsmessinia.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: