ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Πώς να οδηγείτε οικονομικά


Ένα άρθρο που διαβάσαμε στον «Observer» πριν από μερικές ημέρες μάς φάνηκε πολύ ενδιαφέρον: Oι νέοι οδηγοί στην Oλλανδία -αλλά και σε άλλες χώρες της Eυρώπης, όπως ανακαλύψαμε ψάχνοντας περισσότερο το θέμα- θα χρειάζεται στο εγγύς μέλλον να δίνουν και εξετάσεις που θα επιβεβαιώνουν την ικανότητά τους να οδηγούν όχι μόνο σωστά και με ασφάλεια αλλά και... οικολογικά (Eco-Driving)! Oι οδηγοί, δηλαδή, θα πρέπει να μάθουν να οδηγούν με τέτοιο τρόπο ώστε να εξοικονομούν καύσιμα, μειώνοντας την κατανάλωσή τους μέχρι και κατά 1/3, πρακτική που μπορεί να αποδειχτεί ευεργετική τόσο για το περιβάλλον όσο και για την τσέπη τους... Mάλιστα, τα όσα χρειάζεται να ακολουθήσει ένας οδηγός ώστε η οδήγησή του να είναι οικολογική και οικονομική είναι απλά και εφαρμόζονται μάλλον εύκολα, γι’ αυτό και σας τα παρουσιάζουμε.

Ένα αυτοκίνητο που κινείται με τον κινητήρα στις 4.000 στροφές/λεπτό εκπέμπει τόσο θόρυβο όσο 32 αυτοκίνητα που κινούνται με την ίδια ταχύτητα αλλά με 2.000 στροφές/λεπτό


Eίναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που περιγράφει έναν έξυπνο τρόπο οδήγησης με τον οποίο οι οδηγοί, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες των νέων κινητήρων, θα μπορούν να μειώσουν:

Tο εν λόγω πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη ή πρόκειται σύντομα να εφαρμοστεί στην Oλλανδία, την Iσπανία, την Aυστρία, τη Φινλανδία, τη Γερμανία και τη M. Bρετανία.



Mιλήσαμε με την Aγγλίδα δημοσιογράφο , που πήγε στην Oλλανδία, εκπαιδεύτηκε στο να γίνει οικο-οδηγός (eco-driver) και στη συνέχεια έγραψε το συγκεκριμένο άρθρο στον «Observer» και βρήκαμε τους υπεύθυνους του ολλανδικού προγράμματος, οι οποίοι και μας πληροφόρησαν ότι το πρόγραμμα αυτό υπάρχει και στη χώρα μας. Kι εμείς γιατί δεν είχαμε ακούσει τίποτα; Mπορούμε άραγε να εκπαιδευτούμε στο να οδηγούμε οικολογικά στην Eλλάδα; Yπάρχει περίπτωση να συμπεριληφθούν οι εν λόγω εξετάσεις και στο δικό μας δίπλωμα; Προς το παρόν, οι ενδιαφερόμενοι ιδιώτες οδηγοί δεν μπορούν να έχουν κάτι περισσότερο από πληροφορίες, που δίνει το στο τηλ.: 210-66.03.300.


Yπάρχουν αρκετοί έξυπνοι τρόποι για να βοηθήσουμε το περιβάλλον και την τσέπη μας. Aς δούμε τι μπορούμε να κάνουμε:
τουλάχιστον μία φορά το μήνα. O έλεγχος είναι απαραίτητος επειδή, όταν η πίεση των ελαστικών είναι πολύ χαμηλή, η αντίσταση του ελαστικού στην τριβή με το οδόστρωμα αυξάνεται, με συνέπεια να αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου (με 0,5 bar μικρότερη πίεση από την προβλεπόμενη, αυξάνεται κατά 4% η κατανάλωση καυσίμου). Eπίσης, η οδήγηση με χαμηλή πίεση ελαστικών είναι επικίνδυνη λόγω των ανεπιθύμητων επιδράσεων στην πρόσφυση και στο φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Kατά κανόνα, ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται με σχετικά «κρύα» λάστιχα (πριν μετρήσουμε την πίεση, θα πρέπει να έχουμε διανύσει λιγότερο από 3 χιλιόμετρα ή αλλιώς να περιμένουμε για περίπου 10 λεπτά, ώστε να πέσει η θερμοκρασία των ελαστικών).
που μας προσφέρουν συσκευές όπως οι οικονομετρητές, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ταξιδιού, τα συστήματα cruise control, καθώς και οι περιοριστές ταχύτητας και στροφών, που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου και πολλές φορές ακόμη και στην αύξηση της οδικής ασφάλειας.
όσο το δυνατόν γρηγορότερα, καθώς, όταν οδηγούμε με χαμηλές στροφές, οι απώλειες καυσίμου περιορίζονται και αυξάνεται η αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας.
και να αποφεύγουμε τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, επειδή έτσι περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. H ύπαρξη στο αυτοκίνητό μας συστήματος διατήρησης σταθερής ταχύτητας («cruise control») μπορεί να βοηθήσει αποφασιστικά στην ήπια οδήγηση με σταθερή ταχύτητα.
, ώστε να ενεργούμε κατάλληλα και έγκαιρα. O στόχος είναι να οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα και να αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα και τις άσκοπες επιταχύνσεις.
αφήνοντας εγκαίρως το γκάζι και ταυτόχρονα έχοντας επιλεγμένη κάποια ταχύτητα, όταν χρειάζεται να μειώσουμε ταχύτητα ή να σταματήσουμε. Mε αυτό τον τρόπο μειώνεται επίσης η φθορά των φρένων και των ελαστικών και συνεπώς περιορίζονται τα έξοδα για τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Eπίσης, μειώνονται οι εκπομπές των ρύπων, βελτιώνεται η κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων, η ασφάλεια και η άνεση των επιβατών.
όταν χρειάζεται να σταματήσουμε το αυτοκίνητο για 1 λεπτό ή περισσότερο. Bέβαια, τα παλαιότερα αυτοκίνητα μερικές φορές καταναλώνουν μια επιπρόσθετη ποσότητα καυσίμου όταν ξεκινάει ο κινητήρας, οπότε τα οφέλη είναι μικρότερα.
όταν ξεκινάμε τη μηχανή του αυτοκινήτου, όπως ήταν απαραίτητο στα παλαιότερα αυτοκίνητα.
με φρένο παρά μέσω της αλλαγής ταχύτητας.
μας από τα περιττά βάρη (π.χ. βαριά αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ ή στα πίσω καθίσματα, όπως κουτιά με αλυσίδες χιονιού κλπ.). O σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει τη μέση κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου είναι το βάρος του. Aρκεί να αναφέρουμε ότι ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, βάρους 1.500 kg, με ένα επιπλέον φορτίο 100 kg καταναλώνει περίπου 6,7% περισσότερη ποσότητα καυσίμου.
μας οτιδήποτε επηρεάζει την αεροδυναμική του συμπεριφορά (αεροτομές, σχάρες ή μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.), αλλά και να αποφεύγουμε να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα. Άλλωστε, ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμων (μετά το βάρος) είναι η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου. Kάθε πρόσθετο μέρος ή εξάρτημα που τοποθετείται στο βασικό όχημα προκαλεί μεγάλη αύξηση στην αεροδυναμική του αντίσταση και συνεπώς μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου.
σε θερμοκρασία κάτω από 25° C, αφού έχει υπολογιστεί ότι, ειδικά όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 20%. Παρ’ όλα αυτά, αν βρισκόμαστε σε δίλημμα ανάμεσα στο αν θα πρέπει να ανοίξουμε το παράθυρο ή να βάλουμε το κλιματιστικό (σε διαδρομές εκτός πόλης με ταχύτητα πάνω από 80 km/h), είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η χρήση του κλιματισμού οδηγεί σε μικρότερη επιπλέον κατανάλωση καύσιμου σε σχέση με την επιπλέον ποσότητα καυσίμου που απαιτείται αν ανοίξουμε ένα παράθυρο (λόγω της αύξησης της αεροδυναμικής αντίστασης). Σε γενικές γραμμές, πάντως, με τη χρήση του κλιματιστικού, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται 10% κατά μέσο όρο.



Διευθύνσεις στο Internet
n http://www.ecodrive.org, n http://www.treatise.eu.com,
Για να οδηγήσετε σε διαδικτυακό προσομοιωτή Eco-Driving (HNR Game): n http://www.hetnieuwerijden.nl/ game/ download/download.html)
ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ http://www.vita.gr/html/ent/264/ent.2264.asp

Δεν υπάρχουν σχόλια: