ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019

Πότε χρειάζεται αλλαγή ο δίσκος – πλατό του συμπλέκτη;










Ο δίσκος – πλατό του συμπλέκτη, είναι ένα από τα αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου, το οποίο ταλαιπωρεί κάθε οδηγό στο συχνό πάτημα για τις
αλλαγές των ταχυτήτων, ειδικά στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Παράλληλα και αυτό ταλαιπωρείται από τον οδηγό και φθείρεται γρήγορα, αν το πόδι δεν ξεκολλάει από το πεντάλ, όταν γίνονται συχνές εναλλαγές ταχυτήτων και όταν δεν πατιέται μέχρι τέρμα. Ας δούμε όμως παρακάτω, πότε μπορεί ο οδηγός να καταλάβει ότι χρειάζεται να αλλάξει ο δίσκος – πλατό λόγω φθοράς.

Που μπορεί να οφείλεται όταν το πεντάλ του συμπλέκτη είναι σκληρό;

Το συγκρότημα του συμπλέκτη αποτελείται από το δίσκο και το πλατό, δηλαδή το ευρέως γνωστό δίσκο – πλατό. Τα ελατήρια και τα χτένια του πλατό μπορεί να έχουν γίνει πιο σκληρά με αποτέλεσμα να έχει σκληρύνει και το αντίστοιχο πεντάλ. Σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητο χρειάζεται αλλαγή συμπλέκτη.

Τι συμβαίνει όταν πατάω τον συμπλέκτη και δεν μπαίνει η ταχύτητα;

Όταν πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη και δεν μπαίνει η ταχύτητα, τότε υπάρχει μεγάλη φθορά του δίσκου στον συμπλέκτη. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται γρήγορα αλλαγή του δίσκου – πλατό. Βέβαια, υπάρχει και το ενδεχόμενο να υπάρχει σημαντική φθορά ή βλάβη και στο κιβώτιο των ταχυτήτων.

Πατάω γκάζι και ενώ ο κινητήρας ανεβάζει στροφές, το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει

Όταν συμβαίνει αυτό, σημαίνει ότι ο δίσκος του συμπλέκτη έχει λειανθεί τελείως με αποτέλεσμα να γλιστράει και να μην μπορεί να μεταδώσει σωστά τη ροπή του κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται αλλαγή συμπλέκτη, διαφορετικά το αυτοκίνητο θα κινείται με μεγάλη δυσκολία και θα πατινάρει.

Γιατί πρέπει να αλλάζεται σετ ο δίσκος πλατό όταν πατινάρει το αυτοκίνητο;

Ο δίσκος – πλατό πρέπει να αλλάζεται σετ γιατί εάν έχει φθορά ο δίσκος, το αυτοκίνητο πατινάρει, ενώ εάν έχει φθορά το πλατό σκληραίνει πολύ το πεντάλ και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σπάσει. Σε περίπτωση μεγάλης φθοράς του συμπλέκτη το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.

Οι τιμές αλλαγής του σετ συμπλέκτη ξεκινούν από περίπου 150 ευρώ στα μικρά αυτοκίνητα, ενώ το κόστος ανεβαίνει και ποικίλει ανάλογα το μοντέλο.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: