ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Παρατείνεται μέχρι τέλος του έτους το «λίφτινγκ» σε παλιά τρακτέρ


14:12

Παρατείνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2021 η καταληκτική ημερομηνία για την τοποθέτηση εγκεκριμένου τύπου Διατάξεων Προστασίας Εναντι Ανατροπής (ΔΠΕΑ) στους

παλιούς γεωργικούς ελκυστήρες, μετά από τροποποίηση της σχετικής απόφασης που υπέγραψε χθες ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξη, Γιάννης Οικονόμου.

Η παράταση αφορά σε τρακτέρ που έχουν ταξινομηθεί ή έχουν άδεια κυκλοφορίας που εκδόθηκε πριν από την 21η Μαΐου 1998.

Σε ανακοίνωσή του το ΥπΑΑΤ συνιστά στους κατόχους γεωργικών ελκυστήρων να λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν την απόφαση και να προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές.

Σκοπός είναι η διευκόλυνση των εμπόρων αγροτικών μηχανημάτων, αλλά και των αγροτών που έχουν στην κατοχή τους μηχανήματα χωρίς ΔΠΕΑ, να εναρμονιστούν με το κοινοτικό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο, που απαιτεί την ύπαρξη επί των γεωργικών ελκυστήρων εγκεκριμένου τύπου ΔΠΕΑ ως προϋπόθεση για την έγκριση, ταξινόμηση και απογραφή τους.

Η απόφαση προβλέπει ότι είναι δυνατόν να κατασκευαστούν και να εγκριθούν νέου τύπου ΔΠΕΑ από ενδιαφερομένους (μεμονωμένους/ανεξάρτητους κατασκευαστές, μηχανουργεία, ειδικούς μηχανικούς κ.λπ.), οι οποίοι αναλαμβάνουν τις απαιτούμενες από το νόμο ευθύνες και υποχρεώσεις του κατασκευαστή. Παράλληλα, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις προστασίας που έχουν εγκριθεί και διατεθεί στην αγορά ήδη από την ημερομηνία παραγωγής ενός γεωργικού ελκυστήρα και από τον ίδιο τον κατασκευαστή του.

Για να εγκριθούν οι νέου τύπου ΔΠΕΑ απαιτείται δοκιμή που γίνεται από πιστοποιημένους φορείς. Ηδη στη χώρα μας έχουν λάβει έγκριση ΔΠΕΑ ελληνικής κατασκευής που καλύπτουν σημαντικό αριθμό παλαιών μοντέλων τρακτέρ.

Με αφορμή την υπογραφή της παράτασης, ο κ. Οικονόμου είπε ότι «το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της νομιμότητας και έχοντας επίγνωση των δυσχερειών που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί, δίνει παράταση μέχρι 31-12-2021 διευκολύνοντας τους κατόχους παλαιών ελκυστήρων και παράλληλα ετοιμάζοντας τον αγροτικό κόσμο για τη μετάβαση στη νέα εποχή.

Πρέπει, όμως, να γίνει σαφές ότι ο κύκλος των συνεχών παρατάσεων κάπου εδώ θα πρέπει να ολοκληρωθεί, αφού πρόκειται για την πέμπτη κατά σειρά παράταση που δίδεται από το 1998.

Είναι επιτακτική ανάγκη οι αγρότες μας να προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές, καθώς η έλλειψη διάταξης προστασίας έναντι ανατροπής αποτελεί την κύρια αιτία δεκάδων ατυχημάτων, συχνά θανατηφόρων, που συμβαίνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας».

Από το ένθετο Αγροτικός Τύπος  που κυκλοφορεί  με τον Ελεύθερο Τύπο

ΑΠΟ https://eleftherostypos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: