ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

«Σπαστό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο φέρνει επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις

Ένα πτυσσόμενο ηλεκτρικό όχημα βασκικής (!) κατασκευής φιλοδοξεί να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και να αποτελέσει το “επίσημο” όχημα σε μεγάλες Μητροπόλεις της Γηραιάς Ηπείρου και όχι μόνο από το 2013.
Φανταστείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να διπλωθεί στα δύο για να παρκάρει το ίδιο εύκολα με ένα ποδήλατο. Ένα αυτοκίνητο εγχώριας παραγωγής που θα μπορούσαμε να νοικιάσουμε ή να αγοράσουμε με πολύ λίγα χρήματα.
Το όνειρο αυτό πρόκειται να γίνει πραγματικότητα στη Χώρα των Βάσκων, στην Ισπανία.
Το “σπαστό” αυτοκίνητο που φέρει το όνομα Hiriko παρουσιάστηκε στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο την Τρίτη 24 Ιανουαρίου.
Το Hiriko προορίζεται για μετακινήσεις στην πόλη. Είναι διθέσιο και μπορεί να συρθεί χάρη σε ένα σύστημα κύλισης στην καμπίνα του οδηγού.
Έχει αυτονομία 120 χιλιομέτρων και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 60 χλμ/ώρα. Η εταιρεία υποστηρίζει πως η επαναφόρτιση διαρκεί μόλις 15 λεπτά της ώρας.
Η ιδέα γοήτευσε τον δημοσιογράφο της βρετανικής εφημερίδας The Guardian, Ραντίπ Σαμές, o οποίος εκθείασε αυτό τον τρόπο μετακίνησης κάνοντας λόγο για δυνατότητα του οχήματος να συμβάλλει στον “περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων” στην Ευρώπη.
Στην πραγματικότητα η τιμή του αυτοκινήτου θα είναι σχετικά χαμηλή με το ενδεικτικό κόστος να ανέρχεται σε 12.500 Ευρώ.
Ο Σαμές υποστηρίζει πως οι δημοτικές Αρχές θα μπορούσαν να “ανοίξουν” στον κόσμο ορισμένες μη προνομιούχες περιοχές των πόλεων εγκαθιστώντας εκεί μονάδες παραγωγής ή συναρμολόγησης οχημάτων “Hiriko”.
Δεδομένου ότι η κατασκευή του πρωτοτύπου έχει ολοκληρωθεί, η μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2013 στη Βασκωνία. Μεταξύ των πόλεων και περιοχών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εγκατάσταση γραμμών παραγωγής του “σπαστού” αυτοκινήτου είναι το Μάλμε της Σουηδίας, το Βερολίνο, η Βαρκελώνη, το Σαν Φρανσίσκο, το Χονκ-Κονγκ, το Κίτο του Εκουαδόρ και τα Νησιά Γκαλαπάγκος.

ΑΠΟ http://www.econews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: