ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Tσιπάκια από οικιακές συσκευές στα αυτοκίνητα


15/02/2022 12:05

Ηλεκτρονικά στοιχεία από ψυγεία και κλιματιστικά σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να ανταπεξέλθουν στην έλλειψη ημιαγωγών που

αντιμετωπίζουν.

Τι σχέση μπορεί να έχει μία λευκή ηλεκτρική συσκευή με ένα αυτοκίνητο. Μέχρι σήμερα, ελάχιστη. Όμως η ανάγκη τα φέρνει όλο και πιο κοντά, με τα ψυγεία και τα πλυντήρια να δανείζουν κάποια από τα ηλεκτρονικά τους μέρη στα αυτοκίνητα.

Η έλλειψη σε ημιαγωγούς έχει οδηγήσει εταιρίες όπως η Ηyundai να αναζητούν τσιπάκια σε χώρους που μέχρι τώρα δεν σχετίζονταν με το αυτοκίνητο. Αν και η πρόβλεψη είναι ότι από τα μέσα της χρονιάς η κατάσταση με τα microchips θα αρχίσει να εξομαλύνεται, αυτή την στιγμή υπάρχει τεράστια πίεση στην παραγωγή αυτοκινήτων.

Όπως όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η Hyundai αναζητά εναλλακτικές πηγές για την εύρεση ημιαγωγών. Και σύμφωνα με ένα πρόσφατο δημοσίευμα, οι τεχνικοί της εταιρίας κάνουν εκτεταμένες δοκιμές έτσι ώστε να δουν αν οι οικιακές συσκευές μπορούν να συνεισφέρουν στην εξομάλυνση της κατάστασης στα αυτοκίνητα.

Οι οικιακές συσκευές δεν έχουν τόσο μεγάλες απαιτήσεις σε εξελιγμένα ολοκληρωμένα κυκλώματα, και έτσι αυτά που θα μπορούσε να βρει η Hyundai θα αφορούσαν δευτερεύουσες λειτουργίες των αυτοκινήτων.

Τα chips από τις οικιακές συσκευές δεν θα χρησιμοποιούνται σε συστήματα που είναι ιδιαίτερα απαιτητικά και άπτονται της ασφάλειας του οχήματος και των επιβατών του. Αλλά θα μπορούσαν να βρουν θέση σε δευτερεύοντα συστήματα, όπως για παράδειγμα τον έλεγχο των φωτιστικών σωμάτων.

Προς το παρόν, η Hyundai είναι η πρώτη εταιρία που ανακοινώνει ότι μελετά αυτό το ενδεχόμενο, ενώ και η Nissan έχει κάνει κάποια αντίστοιχα βήματα. Αν πάντως η Ηyundai προχωρήσει όλη αυτή την διαδικασία, είναι σίγουρο ότι θα ακολουθήσουν και όλοι οι υπόλοιποι.

Το θέμα βέβαια είναι ότι μία τέτοια προοπτική θα εκτοξεύσει τις τιμές των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, κάτι που θα επιβαρύνει έναν άλλο ιδιαίτερα σημαντικό τομέα της παγκόσμιας οικονομίας.

Και έτσι η μόνη λύση ήταν και παραμένει να εξομαλυνθεί η κατάσταση με τα microchips το συντομότερο δυνατό, αν και με την παγκόσμια οικονομική και κοινωνική κατάσταση και με πολλά μέτωπα ανοιχτά, δεν είναι κάτι που φαίνεται εύκολο να γίνει μέσα στο 2022.

ΑΠΟ https://www.newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: