ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2022

Γιατί τα περιπολικά έχουν αριθμούς στην οροφή

 

Τα περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας έχουν χαρακτηριστική εμφάνιση για να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνται στον δρόμο. Φέρουν όμως και

αριθμούς στην οροφή τους. Γιατί όμως;

Τα περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας είναι βαμμένα στα εθνικά χρώματα και ξεχωρίζουν για το λευκό και μπλε χρώμα τους, με το πρώτο να κυριαρχεί. Φέρουν φυσικά φάρο, ενώ το καθένα από αυτά έχει τις δικές του πινακίδες, ενώ στις εμπρός πόρτες βλέπουμε και το χαρακτηριστικό σήμα της ΕΛ.ΑΣ.

Η αναγνώριση των περιπολικών από τους πολίτες συνεχίζεται στο διακριτικό «Ελληνική Αστυνομία» που είναι κολλημένο με κεφαλαία γράμματα στο εμπρός και το πίσω παρμπρίζ, ενώ η εικόνα ολοκληρώνεται από τους αριθμούς που μπορεί να εντοπίσει κανείς στην οροφή των οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ.

Το τελευταίο είναι ο διακριτικός αριθμός εναέριας αναγνώρισης, διαφορετικός για κάθε περιπολικό και αποτελεί ένα γνώρισμα που φέρουν όλα τα συμβατικά περιπολικά αυτοκίνητα της Ελληνικής Αστυνομίας. Ο αριθμός αυτός δεν «απευθύνεται» σε όσους κυκλοφορούν στο δρόμο αλλά στα εναέρια μέσα των αστυνομικών αρχών. Έτσι ένα περιπολικό αναγνωρίζεται άμεσα από ένα ελικόπτερο και ξεχωρίζει παράλληλα και από τα υπόλοιπα οχήματα που μπορεί να βρίσκονται εκείνη την ώρα στο δρόμο. Ο διακριτικός αριθμός εναέριας αναγνώρισης δηλώνει επίσης και ποιο είναι το πλήρωμα του περιπολικού τη στιγμή της αναγνώρισης.

Ο διακριτικός αριθμός εναέριας αναγνώρισης έκανε την εμφάνιση του στα συμβατικά αυτοκίνητα της Ελληνικής Αστυνομίας στα μέσα περίπου της 10ετίας του ’90, έπειτα και από σχετική κοινοτική οδηγία. Εφαρμόζεται επίσης σε οχήματα και άλλων σωμάτων ασφαλείας.

Η εξέλιξη του διακριτικού αριθμού εναέριας αναγνώρισης έχει προχωρήσει με την πάροδο των ετών -όχι στην Ελλάδα. Υπάρχουν περιπολικά στο εξωτερικού που φέρουν τα λεγόμενα «thermal roof markngs», τον εν λόγω αριθμό δηλαδή, ο οποίος ωστόσο μπορεί να «διαβαστεί» από θερμική κάμερα.

Παράλληλα, άλλα σύγχρονα συστήματα γεωεντοπισμού που φέρουν πολλά περιπολικά στο εξωτερικό έχουν αντικαταστήσει σε κάποιο βαθμό τον διακριτικό αριθμό εναέριας αναγνώρισης αφού χάρη σε αυτά οι αρχές μπορούν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή την θέση των περιπολικών. Ωστόσο η ευκολία που προσφέρει η απλή αναγραφή του αριθμού στην οροφή δεν έχει ξεπεραστεί ακόμη, δηλώνοντας παράλληλα την παρουσία του περιπολικού και σε άλλα εναέρια μέσα που μπορεί να βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο, όπως είναι για παράδειγμα τα ελικόπτερα των τηλεοπτικών σταθμών.

Πηγή: carandmotor.gr

ΑΠΟ https://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: