ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2022

Ελληνική Σημαία: Στην «ελίτ» του θαλάσσιου εμπορίου

in.gr .

Από τα δέκα μεγαλύτερα νηολόγια του πλανήτη μόνο πέντε, το ελληνικό και άλλα τέσσερα, έχουν «πράσινες» ενδείξεις σε όλα τα κριτήρια

Του Λάμπρου Καραγεώργου

Στις κορυφαίες ποιοτικές θέσεις μεταξύ των νηολογίων που αντιπροσωπεύουν το σύνολο

του παγκόσμιου εμπορικού στόλου κυματίζει η ελληνική σημαία, σύμφωνα με την έρευνα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) για τις επιδόσεις των σημαιών των κρατών-μελών για την περίοδο 2020/2021. Η έρευνα περιλαμβάνει 117 σημαίες-νηολόγια εκ των οποίων μόλις 17 έχουν περάσει με άριστα τις εξετάσεις μαζί και το ελληνικό νηολόγιο. Από τα δέκα μεγαλύτερα νηολόγια του πλανήτη που αντιπροσωπεύουν το 75% του παγκοσμίου στόλου μόνο πέντε, το ελληνικό και άλλα τέσσερα, έχουν «πράσινες» ενδείξεις σε όλα τα κριτήρια.

Οι άλλες τέσσερις σημαίες είναι τα Νησιά Μάρσαλ, το Χονγκ Κονγκ, οι Μπαχάμες και η Ιαπωνία. Επίσης από τις μικρότερες – σε στόλο – σημαίες στις καταπράσινες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η νορβηγική, η ιταλική, η γαλλική, η γερμανική, η ρωσική, η βρετανική και άλλες. Η έρευνα καταδεικνύει επίσης ότι οι διαφορές μεταξύ «παραδοσιακών» και «ανοικτών» νηολογίων δεν είναι σημαντικές, καθώς μεταξύ των κορυφαίων, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, νηολογίων συγκαταλέγονται αρκετά «ανοικτά» νηολόγια.


Τα κριτήρια που εξετάζονται και βαθμολογούνται με πράσινο, κόκκινο ή γκρίζο χρώμα είναι μεταξύ άλλων τα αποτελέσματα που φέρνουν πλοία κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων από διεθνείς οργανισμούς όπως είναι ο Paris MΟU ή ακόμη και το σύστημα QUALSHIP 21 της Αμερικανικής Ακτοφυλακής. Επίσης η στάση των κρατών απέναντι στις διεθνείς συνθήκες και τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (πόσες και πόσους έχουν υιοθετήσει), η ηλικία του στόλου κ.λπ.

Η ελληνική σημαία διατηρεί μια παράδοση θετικών γενικά επιδόσεων, με τη διετία 2020-2021 να είναι από τις καλύτερες ιστορικά, καθώς κατάφερε να επανενταχθεί μετά από μία σύντομη απουσία και στο σύστημα QUALSHIP 21 των ΗΠΑ. Επίσης σε όλους τους άλλους δείκτες έχει για πολλά χρόνια «πράσινη» ένδειξη.

Σύμφωνα με το ICS, ο πίνακας έχει σκοπό να ενθαρρύνει τους πλοιοκτήτες να διατηρήσουν διάλογο με τα κράτη σημαίας τους και να συμβάλει στη διευκόλυνση των απαραίτητων βελτιώσεων, μεταξύ άλλων θεμάτων, προς όφελος της ασφάλειας, του περιβάλλοντος και των αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας των ναυτικών.

Οι απαιτήσεις

Ο φετινός πίνακας αποτυπώνει πάντως, όπως υπογραμμίζει το ICS, την πτώση του επιπέδου στα πρότυπα εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας του 2006, λόγω των διοικητικών πιέσεων που άσκησε η πανδημία, όπως ενδεικτικά αναφέρεται η κρίση που προκλήθηκε στις διαδικασίες αλλαγής πληρώματος, με αποτέλεσμα πολλοί ναυτικοί να μένουν πάνω στα πλοία πολύ περισσότερο χρόνο από ό,τι προέβλεπε η σύμβασή τους.

Η επιπλέον παραμονή ήταν το αρνητικό αποτέλεσμα των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων που επέβαλαν οι χώρες προκειμένου να ορθώσουν εμπόδια στη εξάπλωση του κορωνοϊού.

Ως απόρροια των προβλημάτων αυτών καταγράφεται μια πτώση 6% στα νηολόγια που επιτυχώς εκπλήρωσαν τις απαιτήσεις αναφορικά με τα πρότυπα εργασίας. Επισημαίνεται ότι η αρμόδια επιτροπή, η οποία είναι επιφορτισμένη με την εκπόνηση της έκθεσης, σημειώνει ότι, σε σχέση με πέρυσι, υπήρξε σημαντική μείωση στις αναφορές που παραλήφθηκαν έως την προθεσμία της 1ης Οκτωβρίου 2021.

Σε σύνολο 2.004 αναφορών σε θέματα προτύπων εργασίας που απαίτησε η επιτροπή από τις κυβερνήσεις το 2021, μόλις το 42,9% αυτών εκπληρώθηκε. Το αντίστοιχο ποσοστό έναν χρόνο πριν ήταν 70,7%.

Η πανδημία ήταν μια πρόκληση για όλους μας και μια πρόκληση που τα κράτη σημαίας έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσουν. Η πτώση στην καταγραφή των προδιαγραφών εργασίας αποτελεί περαιτέρω απόδειξη ότι η ευημερία των ναυτικών υπήρξε ένα ακούσιο θύμα της πανδημίας. Το report συνιστά μια υπενθύμιση ότι τα κράτη σημαίας θα πρέπει να έχουν την ευημερία των ναυτικών ως ύψιστη προτεραιότητα, σχολίασε ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS.

ΑΠΟ  https://www.in.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: