ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Αδειάζει η μπαταρία από ξεχασμένα αλάρμ;


9 Oct 2021

Στα παλιότερα αυτοκίνητα, ο οδηγός είχε πολλές έγνοιες την ώρα που έφευγε από το αυτοκίνητο, αν φυσικά ήθελε να το βάλει μπροστά την επόμενη φορά. Τα ξεχασμένα φώτα

ήταν η Νο1 αιτία αποστράγγισης της μπαταρίας, αφήνοντας το όχημα να αναζητά καλώδια μόλις λίγες ώρες μετά. Σήμερα όλα τα νέα μοντέλα διαθέτουν ηχητικές ειδοποιήσεις, που προλαβαίνουν τον οδηγό κυριολεκτικά στην πόρτα και τον ενημερώνουν για τυχόν ξεχασμένα φώτα. Για τα αλάρμ όμως, αντίστοιχη ειδοποίηση δεν υπάρχει.

Αν και κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, όλοι μας ανάβουμε τα φώτα ανάγκης για να υποδηλώσουμε στους άλλους πως θέλουμε να παρκάρουμε. Το θέμα είναι ότι πολλές φορές, είτε λόγω βιασύνης είτε απροσεξίας, τα αφήνουμε αναμμένα αφότου ολοκληρώσουμε τις μανούβρες και βγούμε από το αυτοκίνητο. Από εκείνο το σημείο ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την μπαταρία. Κι αυτό γιατί μπορεί οι λαμπτήρες φαινομενικά να φαίνονται μικρής ισχύος, όμως αν μείνουν να τραβάνε ρεύμα για πολλή ώρα μπορούν να αδειάσουν τον πάροχο του ηλεκτρισμού!

Μια ευρέως διαδεδομένη μπαταρία, που απαντάται στο μηχανοστάσιο των περισσότερων αυτοκινήτων, είναι η κλασική των 12 Volt και 65 αμπέρ (Ah). Αν κάνουμε τον πολλαπλασιασμό, έχουμε 780 Wh. Αρκετή ισχύς για να τροφοδοτήσει 4 φώτα αλάρμ, σωστά; Λάθος! Και εξηγούμαστε ευθύς αμέσως.

Καταρχάς, οι λαμπτήρες των αλάρμ δεν είναι 4, αλλά 6: 2 στα εμπρός, άλλοι 2 στα πίσω φανάρια και 2 στο πλάι, στα εμπρός φτερά. Πολλά αυτοκίνητα πλέον, τα πλαϊνά τα έχουν στους καθρέπτες ή τα συνδυάζουν με τα παραδοσιακά στα φτερά, με τη διαφορά ότι οι λαμπτήρες των καθρεπτών είναι LED. Οπότε μένουμε στην κλασική διάταξη των πιο παλιών αυτοκινήτων. Η συνήθης ισχύς των φλας που βρίσκονται στα φανάρια, είναι 21 Watt. Επί τέσσερα, μας κάνει 84W. Τα πλαϊνά είθισται να βρίσκονται στα 5 Watt, σύνολο 10W. Μαζί με τα «μεγάλα», φτάνουμε συνολικά στα 94W. Όχι τίποτα σπουδαίο για τα 780 Wh της μπαταρίας. Για μια ώρα, ναι. Ακόμα και για δύο ή τρεις. Τι γίνεται, όμως, αν ξεχάσουμε τα αλάρμ όταν πάμε στη δουλειά ή γυρίσουμε από αυτήν; Καταστάσεις όπου μεσολαβούν τουλάχιστον 8 ώρες μέχρι να επισκεφτούμε ξανά το αυτοκίνητο. Τότε, καλό θα είναι να έχουμε μαζί μας καλώδια και κάποιον πρόθυμο να βοηθήσει.

Διαιρώντας το 780 με το 94, παίρνουμε ως αποτέλεσμα 8,29. Σε τόσες ώρες, δηλαδή, τα ξεχασμένα αλάρμ στραγγίζουν τη μπαταρία! Ο χρόνος δε, αφορά πλήρως φορτισμένο ή καινούργιο δείγμα. Αν πρόκειται για παλιά ή για μπαταρία που δεν πρόλαβε να φορτίσει επαρκώς από το δυναμό (σε μια σύντομη διαδρομή, για παράδειγμα) τότε η αντοχή απέναντι στο «τσακ τσουκ» των λαμπτήρων μειώνεται εκθετικά. Φυσικά υπάρχουν και αποκλίσεις, ιδιαίτερα στα καινούργια μοντέλα που χρησιμοποιούν LED, τα οποία καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα. Παρόλα αυτά, το συμπέρασμα δεν αλλάζει: τα ξεχασμένα αλάρμ μπορούν να αφήσουν «στον τόπο» ένα αυτοκίνητο, λόγω μπαταρίας.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μοσχαράκι γιουβέτσι παραδοσιακό

  Γιώτα Νικολάου 30.1.20 Για μένα ο νοστιμότερος τρόπος να μαγειρέψουμε το μοσχάρι είναι στο φούρνο και μάλιστα να το συνοδέψουμε με ζυμα...