ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021

Στους δήμους και χωρίς πόρους η συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου


  • 20 Ιανουαρίου 2021 - 10:58

Με το Προεδρείο της ΚΕΔΕ, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο κ. Δ. Παπαστεργίου, τον Α’ Αντιπρόεδρο κ. Λ. Κυρίζογλου, τον Β’ Αντιπρόεδρο κ. Δ. Κάρναβο, τον Γενικό Γραμματέα

κ. Δ. Καφαντάρη, παρουσία του Προέδρου της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ, κ. Γρ. Κωνσταντέλλου και του Γενικού Διευθυντή της ΚΕΔΕ κ. Γ. Καραγιάννη, συναντήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 19 Ιανουαρίου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Το προεδρείο της ΚΕΔΕ με ιδιαίτερη ικανοποίηση άκουσε ότι οι προτάσεις της, όπως αυτές επικαιροποιήθηκαν κατά τις Συνεδριακές Διασκέψεις που έγιναν σε όλη την Ελλάδα (Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2020) για τις αλλαγές που χρειάζεται ο νόμος 4412 , έγιναν δεκτές από την ηγεσία του Υπουργείου. Ο νέος νόμος, που θα ρυθμίζει τα θέματα δημοσίων συμβάσεων, θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή το επόμενο διάστημα, αντιμετωπίζει τα προβλήματα που δημιούργησε στην καθημερινή λειτουργία των Δήμων ο νόμος 4412 και «λύνει» τα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συμβάλλοντας παράλληλα στη διαφανή και αποτελεσματική λειτουργία τους, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Παράλληλα το Προεδρείο της ΚΕΔΕ έθεσε στον κ. Καραμανλή δύο ακόμη σημαντικά θέματα:

Το ζήτημα της οργάνωσης των υποδομών στις πόλεις, καθώς και την εκλογίκευση των παρεμβάσεων από τρίτους φορείς. Η καθημερινή ζωή στις πόλεις δυσχεραίνεται και το οικονομικό βάρος αυξάνει από τις συνεχείς παρεμβάσεις, που αναγκάζονται να κάνουν οι Δήμοι στο αστικό οδικό δίκτυο, το οποίο σκάπτεται από διάφορους φορείς άναρχα χωρίς συνεννόηση. Η ΚΕΔΕ ζητάει να υπάρξει ένα δεσμευτικό πλαίσιο καθώς και την εξεύρεση χρηματοδότησης για τις συνολικές αποκαταστάσεις των ζημιών.

Η ΚΕΔΕ μετέφερε τον έντονο προβληματισμό της για την μεταφορά της αρμοδιότητας της συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου – και μάλιστα χωρίς πόρους – προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση και ζήτησε από τον Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα να υπάρξει ρύθμιση για το θέμα.

Μετά το τέλος της συνάντησης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής τόνισε:

«Όσον αφορά το ν. 4412, επιτυγχάνουμε και διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Δεν θα κάνουμε εκπτώσεις ούτε στο ένα, ούτε στο άλλο. Έχουμε κάνει ήδη βελτιώσεις στο προσχέδιο νόμου ώστε να “απελευθερωθεί” η Αυτοδιοίκηση για την εκτέλεση έργων και τη διαχείριση της καθημερινότητας, αλλά πάντα εντός του αυστηρού πλαισίου, που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις αναθέσεις. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθούμε να στηρίξουμε τους Δήμους όσον αφορά στις έξυπνες υποδομές και την οδική ασφάλεια».

Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας κ. Γ. Καραγιάννης ανέφερε:

«Δουλέψαμε πολύ σκληρά και συστηματικά όλο αυτό το διάστημα, και σήμερα προχωράμε σε μία ολιστικά διαφορετική προσέγγιση και μεταρρυθμίζουμε το χώρο των Δημόσιων Συμβάσεων επιλύοντας χρόνια ζητήματα ενός δαιδαλώδους θεσμικού πλαισίου. Με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα προχωράμε στη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση παρεμβαίνοντας με ουσιώδεις τομές».

Ο κ. πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Δ. Παπαστεργίου δήλωσε:

«Σήμερα διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι η προσπάθεια της ΚΕΔΕ και των Δήμων όλης της χώρας, να μπει τέλος σε ένα αναχρονιστικό κι αναποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο όσον αφορά τις δημόσιες συμβάσεις, έπιασε τόπο. Οι αλλαγές στο Ν. 4412, που με χαρά ακούσαμε ότι έρχεται μέχρι το τέλος του μήνα στη Βουλή προς ψήφιση, θα μας δώσουν τη δυνατότητα να κάνουμε τη δουλειά μας πιο εύκολα, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας. Είναι μια πολύ σημαντική απόφαση και χαίρομαι που οι θέσεις που εξέφρασε και πρότεινε η Τοπική Αυτοδιοίκηση εδώ και πολλούς μήνες , όταν άρχισε να εφαρμόζεται ο 4412, έγιναν επιτέλους δεκτές από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τον κ. Καραμανλή.

Παράλληλα ευελπιστούμε ότι θα προχωρήσουν και οι αλλαγές που ζητάει σύσσωμη η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η ΚΕΔΕ για την καλύτερη οργάνωση μεταξύ των διαφόρων φορέων που εκτελούν παρεμβάσεις στα δίκτυα, μερικές φορές ακόμη και χωρίς Δημοτική άδεια, οι οποίοι σκάβουν τους δρόμους χωρίς συνεννόηση και πολλές φορές και χωρίς να αποκαθιστούν το οδικό δίκτυο στην προηγούμενη κατάσταση. Ένα δεσμευτικό πλαίσιο και χρηματοδότηση είναι πάγιο αίτημά μας.

Τέλος θεωρούμε σημαντικό ότι βρήκαμε ευήκοα ώτα στα πρόσωπα του κ. Καραμανλή και του κ. Καραγιάννη στο λογικό αίτημα της Τ.Α. να ρυθμιστεί το πρόβλημα με τη συντήρηση των επαρχιακών οδών».

ΑΠΟ https://www.aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: