ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021

Αναβαθμίζεται το «112» με την υπηρεσία «eCall» – Τι θα κάνει αυτόματα



Αναβαθμίζεται η Υπηρεσία του ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης Έκτακτων Αναγκών «112» με τη δυνατότητα αποστολής περισσότερων στοιχείων στις κλήσεις «eCall» αυτόματα από

τα οχήματα, σε περίπτωση ατυχήματος, μέσω του Μνημονίου Συνεργασίας που συνυπέγραψαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Νίκος Χαρδαλιάς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας κ. Σταύρος Ασθενίδης.

Στόχος του Μνημονίου είναι η διασύνδεση του Συστήματος Διαχείρισης Κλήσεων ‘Έκτακτης Ανάγκης «112» με τη βάση δεδομένων αδειών κυκλοφορίας οχημάτων που τηρεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την παροχή στοιχείων στις κλήσεις «eCall».

Ως κλήση «eCall» θεωρείται η κλήση έκτακτης ανάγκης από το όχημα με βάση τον αριθμό «112». Σε περίπτωση ατυχήματος, τα οχήματα που διαθέτουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα ενημερώνουν αυτόματα το «112» στέλνοντας μήνυμα με τα στοιχεία και τη θέση του οχήματος.

Ουσιαστικά, με την υλοποίηση του έργου, όταν ένα αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα, θα μπορεί το ίδιο να στέλνει μήνυμα στο «112» μέσω αυτόματου συστήματος, χωρίς δηλαδή να απαιτείται η ενέργεια του οδηγού ή κάποιου επιβάτη, οι οποίοι, ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να επικοινωνήσουν.

Η υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τον οδηγό σε περιπτώσεις που έχει χάσει τον προσανατολισμό του ή χρειάζεται βοήθεια.

Σήμερα κατά την κλήση «eCall», η συσκευή IVS που βρίσκεται εντός του οχήματος στέλνει αυτόματα μια ελάχιστη δέσμη δεδομένων, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη θέση του οχήματος (με βάση το GPS της συσκευής IVS), τον αριθμό πλαισίου, το καύσιμο και τη μάρκα/μοντέλο του οχήματος.

Με το Μνημόνιο Συνεργασίας θα εξασφαλισθεί η πρόσβαση στο πρωτόκολλο επικοινωνίας του «112» με τη βάση δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών, έτσι ώστε με την κλήση «eCall» θα παρέχονται τα εξής στοιχεία:

  • Αριθμός Κυκλοφορίας
  • Αριθμός Πλαισίου
  • Κωδικός Οχήματος
  • Περιγραφή Αμάξης
  • Μάρκα Οχήματος
  • Εμπορική Ονομασία Οχήματος
  • Χρώμα
  • Καύσιμο
  • Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας
  • Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας Διεθνώς

Υπογραμμίζεται πως δεν θα αποστέλλονται προσωπικά στοιχεία, όπως το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη.

Για την υλοποίηση του έργου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παράσχει πρόσβαση στη βάση δεδομένων στοιχείων οχημάτων που τηρεί, ενώ το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, μέσω του Αναδόχου του ΟΤΕ ΑΕ, θα αναπτύξει την διασύνδεση της βάσης δεδομένων με το Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης 112.

ΑΠΟ https://eleftherostypos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: