ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020

Ψηφιακά η κατάθεση πινακίδων: Βήμα- βήμα η διαδικασία


Ψηφιακά θα γίνεται πλέον η κατάθεση στην εφορία των πινακίδων οχημάτων που δηλώνονται σε ακινησία: Όσοι οδηγοί πάρουν το ρίσκο να κυκλοφορήσουν τα αμάξια τους

-αν και θα έχουν «καταθέσει» ηλεκτρονικά τις πινακίδες τους- τότε απειλούνται με «βαριές καμπάνες» που φτάνουν τα 30.000 ευρώ. Στα «σκαριά» και ηλεκτρονικό εργαλείο που θα ανεβάζει… δημόσια στο διαδίκτυο κάθε πληροφορία για όλα τα οχήματα.

Η διάταξη του νόμου για την ψηφιακή κατάθεση των πινακίδων, προβλέπει πρόστιμα από 10.000 έως και 30.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για τρία χρόνια, σε όσους δηλώσουν ηλεκτρονικά πως θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους αλλά εντοπιστούν κατά τη διάρκεια ελέγχων να τα έχουν μετακινήσει. Μάλιστα, όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.

Πώς δηλώνεται ηλεκτρονικά η ακινησία

Για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης οχήματα και τις μοτοσικλέτες, η ακινησία δηλώνεται στην εφορία ηλεκτρονικά, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος. Η δήλωση περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία της πόλης, της οδού και του αριθμού, του σημείου ακινητοποίησης του οχήματος. Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος δεν παραδίδονται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Αμέσως μετά τη δήλωση, ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος έχει υποχρέωση να αφαιρέσει από το όχημα τις πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας του και να φυλάσσει το όχημα. Αυτοκίνητο όχημα, για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, απαγορεύεται απολύτως να κυκλοφορήσει για οποιαδήποτε αιτία. Σε περίπτωση διακοπής της ακινησίας με σκοπό να τεθεί το αυτοκίνητο σε κυκλοφορία, ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος αυτού υποχρεούται προηγουμένως να το δηλώσει στην αρμόδια υπηρεσία της Εφορίας. Η άρση της ακινησίας αυτής πραγματοποιείται με υποβολή αίτησης ηλεκτρονικά, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- ΕΨΠ), εφόσον καταβληθούν τα τέλη κυκλοφορίας του έτους της άρσης.

«Ηλεκτρονικό μάτι» σε όλα τα ΙΧ

Η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει ακόμη τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού «εργαλείου» που θα καταγράφει όσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν παράνομα και μπορεί μελλοντικά να εξελιχθεί και σε εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα ή άλλες smart συσκευές. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία ειδικού ιστότοπου στο gov.gr όπου, με βάση των αριθμό κυκλοφορίας, θα παρέχονται δημόσιες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση κίνησης ή ακινησίας των οχημάτων για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Τα στοιχεία που θα δημοσιοποιούνται θα αποκαλύπτουν για κάθε όχημα:

  • την τρέχουσα κατάσταση ασφάλισης, εάν δηλαδή κυκλοφορεί ανασφάλιστο
  • τυχόν δήλωσής τους ως απωλεσθέντων ή κλαπέντων
  • αν έχουν δηλωθεί πως τελούν σε ακινησία
  • αν κυκλοφορούν με πλαστές πινακίδες
  • αν έχουν πληρωθεί ή χρωστάει τέλη κυκλοφορίας, και άλλες πληροφορίες.

Όλα αυτά θα τα καθορίζει ειδική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από κοινού με τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, η οποία δύναται να εκδοθεί μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Πηγή: enikonomia.gr

ΑΠΟ https://www.madata.gr/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...