ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019

ΥΠΑΝ: Εξετάζει επιδότηση-χαρτζιλίκι για την αγορά ηλεκτρικών ΙΧ!

07/02/2019





Επιδότηση 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να επιτευχθούν οι
φιλόδοξοι στόχοι που θέτει για την ηλεκτροκίνηση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.

Μάλιστα ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση τόνισε πως για να επιτευχθούν οι στόχοι στον τομέα των μεταφορών πρέπει το ένα δέκατο των οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητο έως το 2030, συνεπώς μετά το 2025 το ένα στα τρία αυτοκίνητα που ταξινομούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό!

«Μελετάμε προσεκτικά το θέμα των κινήτρων. Στην Ευρώπη είχαμε μια φάση ισχυρών φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων. Τώρα εγκαταλείπονται τα βαριά φορολογικά κίνητρα, εντούτοις διευρύνονται τα κίνητρα στη χρηματοδότηση και οι φοροαπαλλαγές” τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος.
Σήμερα υπάρχουν 50 σημεία φόρτισης και 450 οχήματα στη χώρα μας. 
Χρειάζονται μόλις 2 ευρώ για να διανύσει ένα ηλεκτρικό όχημα 100 χιλιόμετρα.
Το πρώτο που χρειάζεται, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ένας νόμος – πλαίσιο που θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων για τις υποδομές φόρτισης κλπ και για τη λειτουργία των αγορών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις.

Βέβαια τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν είναι φθηνά οπότε δεν απευθύνονται σε νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα.

Παράλληλα ο στόχος που έχουν θέσει τα κυβερνητικά στελέχη για χρήση ηλεκτροκίνητων στόλων οχημάτων από το Δημόσιο αλλά και από εταιρείες μάλλον έχει πέσει στο απόλυτο κενό καθώς όπως φαίνεται δεν θέλει κανένας να αντικαταστήσει τα οχήματα με κινητήρες πετρελαίου ή βενζίνης.

Τώρα αν το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει ως κίνητρο την επιδότηση 1.000 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου μάλλον το σχέδιο του θα αποτύχει παταγωδώς καθώς για να αποκτήσει κανείς κάποιο hitech μοντέλο θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον τουλάχιστον 20.000 ευρώ!

Σε μια χώρα όπου η οικονομική κρίση εξακολουθεί να κάνει έντονη την παρουσία της μετά από 9 χρόνια μνημονίων τότε θα λέγαμε ότι η ηλεκτροκίνηση θα σημειώσει μάλλον την ίδια «επιτυχία» που καταγράφει η αεριοκίνηση ή η κίνηση με φυσικό αέριο…

ΑΠΟ https://www.newsauto.gr/

1 σχόλιο:

bernalescieux είπε...

Καλημέρα κυρίες/κύριοι,
Πρέπει να χρηματοδοτήσετε ένα σημαντικό πρόγραμμα, ή ψάχνετε τη χρηματοδότηση για να χτίσετε ή να αγοράσετε το σπίτι σας; Μην κάνεις άλλες ερωτήσεις. Σας προσφέρουμε τα δάνεια ακίνητων περιουσιών, τα δάνεια αυτοκινήτων και τα προσωπικά δάνεια για να σας βοηθήσουμε να πραγματοποιήσετε τα όνειρά σας.

alex.triadis1974@gmail.com

Σας ευχαριστούμε για την επιλογή μας.

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...