ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Αναθεώρηση συμβάσεων παραχώρησης δρόμων ανήγγειλε ο Σπίρτζης

Σάββατο, 18 Απριλίου 2015 Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/61691-anathewrisi-symvasewn-paraxwrisis-dromwn

Προσπάθεια αναθεώρησης των συμβάσεων κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, και ειδικότερα των προβλέψεων για τα διόδια, μέσω ολιγόμηνων διαπραγματεύσεων, αλλά "χωρίς τριγμούς και σταμάτημα στα έργα",
πρόκειται να διεξάγει η κυβέρνηση με τους παραχωρησιούχους, δήλωσε χθες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι η διάχυση των έργων
σε όλη την κλίμακα του τεχνικού κόσμου, αντί, όπως είπε, της συγκέντρωσής τους στις μεγάλες εταιρείες, όπως έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια. Επίσης, θα εφαρμοστεί και μία δομή σχεδιασμού και παρακολούθησης των έργων στο δημόσιο τομέα, κάτι που, όπως ανέφερε, θα έρθει πολύ σύντομα στη Βουλή.
Για το θέμα της αναθεώρησης των συμβάσεων των αυτοκινητοδρόμων, ο κ. Σπίρτζης αναγνώρισε την ανάγκη "πρόβλεψης τεχνοκρατικών συντελεστών που θα διασφαλίζουν πως τα έργα θα είναι βιώσιμα, αλλά και ότι η κοινωνία δεν θα είναι σε αδιέξοδο". Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι "κατηγορίες σαν τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα πρέπει να περνάνε ελεύθερα, ότι στα γεωγραφικά όρια ενός δήμου δεν μπορεί να υπάρχουν διόδια για τους μόνιμους κατοίκους και ότι εκεί που δεν έχουμε εναλλακτικές ασφαλείς οδεύσεις, πρέπει οι μόνιμοι κάτοικοι να διαθέτουν κάποιες ελεύθερες διελεύσεις, τουλάχιστον από τη μόνιμη κατοικία τους μέχρι την εργασία τους".
"Αύριο η οικονομία θα είναι πολύ καλύτερα. Γιατί θα πρέπει η χώρα να έχει μόνιμους συντελεστές στα διόδια για 35-40 χρόνια, σαν να είναι μία χώρα πτωχευμένη;", αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Από την άλλη, ωστόσο, αναγνώρισε πως η διαδικασία της διαπραγμάτευσης δεν πρόκειται να είναι εύκολη, καθώς οι προηγούμενες διαπραγματεύσεις κράτησαν 3-4 χρόνια. "Εμείς προσπαθούμε να τις κάνουμε σε λίγους μήνες, για να υπάρχει άμεση ανταπόκριση στην ελληνική κοινωνία και στην ανάπτυξη, και να μην είναι η χώρα σε αποκλεισμό όπως είναι σήμερα", είπε.
Ο αναπληρωτής υπουργός χαρακτήρισε "φαινόμενο που δεν συμβαίνει πουθενά στον πλανήτη", την κατάργηση του υφιστάμενου διαχωρισμού των προδιαγραφών των δημόσιων και ιδιωτικών έργων και υπογράμμισε ότι, γενικότερα, πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι η διάχυση των έργων σε όλη την κλίμακα του τεχνικού κόσμου και όχι η συγκέντρωσή τους στις μεγάλες εταιρείες.
"Με το ύψος των έργων που έχουν ανατεθεί σε μεγάλες εταιρείες, θα έπρεπε όλος ο τεχνικός κόσμος της χώρας να μην προλαβαίνει να κοιμάται από το έργο που έχει", τόνισε και πρόσθεσε: "Αντίθετα, ωστόσο, έχουμε έναν κλάδο που συμπαρασύρει και άλλα 150 επαγγέλματα σε απόλυτο μαρασμό. Καλό θα είναι επίσης, για τα δημόσια και τα ιδιωτικά έργα, εκτός από τον τεχνικό κόσμο της χώρας (εργολήπτες, μελετητές, τεχνικοί, γεωτεχνικοί κ.λπ.), να αρχίσει το Κοινοβούλιο να αναζητά και τις ευθύνες που έχει το τραπεζικό σύστημα, ο οποίος είναι ένας από τους κρίσιμους συντελεστές που επιβαρύνουν το κόστος των έργων…". Παρατήρησε επίσης, ότι στο δημόσιο τομέα δεν υφίσταται σήμερα καμία δομή σχεδιασμού ή παρακολούθησης των δημοσίων έργων, "κανένα σύστημα που να επιτρέπει σε κάποιον να γνωρίζει πόσα και ποια έργα γίνονται στη χώρα σήμερα, σε ποια φάση βρίσκονται, ποια εταιρεία τα έχει αναλάβει και με τι προϋπολογισμό", όπως είπε.
"Αυτό είναι τεχνολογικά πάρα πολύ εύκολο να γίνει, αλλά η γνώμη μου είναι ότι δεν υπήρχε πολιτική βούληση. Υπήρχαν πιέσεις και σε χαμηλότερο επίπεδο από το κυβερνητικό (από δήμους και Περιφέρειες) ώστε να μην γίνει αυτό το σύστημα. Δεν θέλουν να υπάρχει κάτι τέτοιο, διότι τότε δεν θα είχαμε παράνομες κατατμήσεις μελετών και έργων και θα ξέραμε πόσες φορές έχει ανατεθεί μία μελέτη και σε τι προϋπολογισμό. Δέσμευσή μας είναι, πολύ σύντομα, να έρθει αυτή η συζήτηση στη Βουλή", ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών.

ΑΠΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ , http://www.eleftheriaonline.gr/ Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/61691-anathewrisi-symvasewn-paraxwrisis-dromwn

Δεν υπάρχουν σχόλια: