ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ

(᾿Ιω. ιζ´ 1-13) - Κυριακή των Αγίων 318 Πατέρων Α´ Οικουμενικής Συνόδου
Τώ καιρώ εκείνω, επάρας ο ᾿Ιησούς τούς οφθαλμούς αυτού εις τόν ουρανόν είπε• Πάτερ, ελήλυθεν η ώρα• δόξασόν σου τόν Υιόν, ίνα καί ο Υιός σου δοξάση σε, καθώς έδωκας αυτώ εξουσίαν πάσης σαρκός, ίνα πάν ό δέδωκας αυτώ δώση αυτοίς ζωήν αιώνιον. Αύτη δέ εστιν η αιώνιος ζωή, ίνα γινώσκωσί σε τόν μόνον αληθινόν Θεόν καί όν απέστειλας ᾿Ιησούν Χριστόν.

᾿Εγώ σε εδόξασα επί τής γής, τό έργον ετελείωσα ό δέδωκάς μοι ίνα ποιήσω• καί νύν δόξασόν με σύ, Πάτερ, παρά σεαυτώ τή δόξη ή είχον πρό τού τόν κόσμον είναι παρά σοί. ᾿Εφανέρωσά σου τό όνομα τοίς ανθρώποις ούς δέδωκάς μοι εκ τού κόσμου. Σοί ήσαν καί εμοί αυτούς δέδωκας, καί τόν λόγον σου τετηρήκασι.

Νύν έγνωκαν ότι πάντα όσα δέδωκάς μοι παρά σού εστιν• ότι τά ρήματα ά δέδωκάς μοι δέδωκα

αυτοίς, καί αυτοί έλαβον, καί έγνωσαν αληθώς ότι παρά σού εξήλθον, καί επίστευσαν ότι σύ με απέστειλας. ᾿Εγώ περί αυτών ερωτώ• ου περί τού κόσμου ερωτώ, αλλά περί ών δέδωκάς μοι, ότι σοί εισι, καί τά εμά πάντα σά εστι καί τά σά εμά, καί δεδόξασμαι εν αυτοίς.
Καί ουκέτι ειμί εν τώ κόσμω, καί ούτοι εν τώ κόσμω εισί, καί εγώ πρός σέ έρχομαι. Πάτερ άγιε, τήρησον αυτούς εν τώ ονόματί σου ώ δέδωκάς μοι, ίνα ώσιν έν καθώς ημείς.

῞Οτε ήμην μετ᾿ αυτών εν τώ κόσμω, εγώ ετήρουν αυτούς εν τώ ονόματί σου• ούς δέδωκάς μοι εφύλαξα, καί ουδείς εξ αυτών απώλετο ει μή ο υιός τής απωλείας, ίνα η γραφή πληρωθή. Νύν δέ πρός σέ έρχομαι, καί ταύτα λαλώ εν τώ κόσμω ίνα έχωσι τήν χαράν τήν εμήν πεπληρωμένην εν αυτοίς.

Απόδοση στη νεοελληνική:
Εκείνο τόν καιρό, σήκωσε ο ᾿Ιησούς τά μάτια του στόν ουρανό καί είπε• «Πατέρα, έφτασε η ώρα• φανέρωσε τή δόξα τού Υιού σου, ώστε κι ο Υιός νά φανερώσει τή δική σου δόξα. ᾿Εσύ τού έδωσες εξουσία πάνω σέ όλους τούς ανθρώπους• έτσι κι αυτός θά δώσει τήν αιώνια ζωή σέ όλους αυτούς πού τού εμπιστεύτηκες.

Καί νά ποιά είναι η αιώνια ζωή• Ν’ αναγνωρίζουν οι άνθρωποι εσένα ως τόν μόνο αληθινό Θεό, καθώς κι εκείνον πού έστειλες, τόν ᾿Ιησού Χριστό. ᾿Εγώ φανέρωσα τή δόξα σου πάνω στή γή, αφού ολοκλήρωσα τό έργο πού μού ανέθεσες νά κάνω. Τώρα λοιπόν εσύ, Πατέρα, δόξασέ με κοντά σ’ εσένα μέ τή δόξα πού είχα κοντά σου προτού νά γίνει ο κόσμος. ᾿Εγώ σέ έκανα γνωστό στούς ανθρώπους πού τούς πήρες μέσα από τόν κόσμο καί μού τούς εμπιστεύτηκες. ᾿Ανήκαν σ’ εσένα, κι εσύ τούς έδωσες σ’ εμένα, κι έχουν δεχτεί τόν λόγο σου.

Αυτοί τώρα ξέρουν πώς όλα όσα μού έδωσες προέρχονται από σένα• γιατί τίς διδαχές πού μού έδωσες, εγώ τίς έδωσα σ’ αυτούς, κι αυτοί τίς δέχτηκαν καί αναγνώρισαν πώς πραγματικά από σένα προέρχομαι, καί πίστεψαν πώς εσύ μέ έστειλες στόν κόσμο. ᾿Εγώ γι’ αυτούς παρακαλώ. Δέν παρακαλώ γιά τόν κόσμο αλλά γι’ αυτούς πού μού έδωσες, γιατί ανήκουν σ’ εσένα. Κι όλα όσα είναι δικά μου είναι καί δικά σου, καί τά δικά σου είναι καί δικά μου, καί δι’ αυτών θά φανερωθεί η δόξα μου.

Τώρα δέν είμαι πιά μέσα στόν κόσμο ενώ αυτοί μένουν μέσα στόν κόσμο, κι εγώ έρχομαι σ’ εσένα. ῞Αγιε Πατέρα, διατήρησέ τους στήν πίστη μέ τή δύναμη τού ονόματός σου πού μού χάρισες, γιά νά μείνουν ενωμένοι όπως εμείς. ῞Οταν ήμουν μαζί τους στόν κόσμο, εγώ τούς διατηρούσα στήν πίστη μέ τή δύναμη τού ονόματός σου. Αυτούς πού μού έδωσες τούς φύλαξα, καί κανένας απ’ αυτούς δέν χάθηκε, παρά μόνο ο άνθρωπος τής απώλειας, γιά νά εκπληρωθούν τά λόγια τής Γραφής.

Τώρα όμως εγώ έρχομαι σ’ εσένα, καί τά λέω αυτά όσο είμαι ακόμα στόν κόσμο, ώστε νά έχουν τή δική μου τή χαρά μέσα τους σ’ όλη τήν πληρότητά της». 


ΑΠΟ http://www.agioritikovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.