ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Επιτέλους δρόμος . . . Υπογραφή σύμβασης ανακατασκευής τμημάτων στην Πατρών - Πύργου με 1,5 εκατ. ευρώ

Υπεγράφη σήμερα το μεσημέρι στο γραφείο του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Απόστολου Κατσιφάρα, η σύμβαση για την ανακατασκευή των ασφαλτοταπήτων στη Νέα Εθνική
Οδό Πατρών – Πύργου. Η υπογραφή του έργου «Τμηματικές ανακατασκευές ασφαλτοταπήτων επί της ΝΕΟ Πατρών – Πύργου για άρση της επικινδυνότητας» έγινε μεταξύ του Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος και Υποδομών Νίκου Υφαντή ως εκπροσώπου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος και των εκπροσώπων της αναδόχου εταιρίας, με την παρουσία και του Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών Χρήστου Χριστοδουλόπουλου.

«Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν είναι στοχευμένες και σκοπός μας είναι να βελτιωθεί η ποιότητα του οδοστρώματος και να αντιμετωπιστούν άμεσα οι φθορές που είναι επικίνδυνες αλλά και ταλαιπωρούν τους οδηγούς» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, ενώ από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Ν. Υφαντής τόνισε πως «η Περιφέρεια έχει ήδη προχωρήσει στην αναλυτική καταγραφή των τμημάτων όπου και θα δρομολογηθούν οι παρεμβάσεις».

Για την Πατρών - Πύργου το έργο προβλέπει τμηματικές ανακατασκευές ασφαλτοταπήτων ώστε να ενισχυθεί ο βαθμός ασφάλειας του δρόμου σε επιλεγμένα σημεία που παρουσιάζουν υψηλή επικινδυνότητα. Μεταξύ άλλων, παρεμβάσεις θα γίνουν σε τμήματα της Εθνικής Οδού όπως Λάππα, Σαγέικα, Βάρδα, Λεχαινά, Χανάκια, Καβάσιλα κ.α.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 1.500.000,00 ευρώ με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων.

Η συντήρηση και η οδική ασφάλεια των πολιτών βρίσκεται στις προτεραιότητες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνιστικές διαδικασίες για να υπογραφούν και νέες συμβάσεις και για ανακατασκευές τμημάτων και στο υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδος όπου και παρουσιάζεται σοβαρό πρόβλημα
.
 
ΑΠΟ http://ilialive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: