ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Σε απαράδεκτη κατάσταση το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου



Οι δήμαρχοι με ομόφωνη απόφασή τους ζητούν αναθεώρηση του χαρακτηρισμού του δικτύου και των υποχρεώσεων δήμων - περιφέρειας
Η κατάσταση του οδικού δικτύου της Περιφέρειας Πελοποννήσου απασχόλησε την τελευταία
συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου. Όπως τονίστηκε τόσο από τον εισηγητή του θέματος δήμαρχο Επιδαύρου Κώστα Γκάτζιο, όσο και από τους δημάρχους Οιχαλίας Φίλιππο Μπάμη, Πύλου Νέστορος Δημήτρη Καφαντάρη, Τρίπολης Γιάννη Σμυρνιώτη, Κορίνθου Αλέξανδρο Πνευματικό και τον ΔΣ (αντιδήμαρχο Ευρώτα) Ηλία Παναγιωτακάκο οι οποίοι μίλησαν ο καθένας για το νομό στον οποίο ανήκει ο δήμος τους η κατάσταση του οδικού δικτύου είναι χείριστη
και τα προβλήματα εντοπίζονται σε καθυστερήσεις υλοποίησης των μεγάλων έργων, σε κατολισθήσεις, σε επικίνδυνα δέντρα που υπάρχουν παραπλεύρως του οδικού δικτύου, οι καθιζήσεις, τα σκουπίδια, τα νεκρά ζώα, ο ελλιπής φωτισμός, η κακή ή ανύπαρκτη διαγράμμιση, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη Γέφυρα του Ευρώτα, που έχει χαρακτηριστεί μνημείο νεότερων χρόνων και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τη διακίνηση των εμπορευμάτων. Το πρόβλημα που υπήρχε στο οδικό δίκτυο επιδεινώθηκε με τις καιρικές συνθήκες και θα πρέπει να υπάρξει όπως επισημάνθηκε σύντομα παρέμβαση από πλευράς της Περιφέρειας και των δήμων, αν και όπως ειπώθηκε με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουν δεν μπορούν να κάνουν πολλές παρεμβάσεις. Μάλιστα στη διάρκεια της συζήτησης διευκρινίστηκε πως πρέπει να γίνει αναθεώρηση του χαρακτηρισμού του δικτύου σε εθνικό, επαρχιακό, δημοτικό αφού υπάρχει πρόβλημα γιατί οι δήμοι έχουν υπευθύνη τους και τμήματα που κανονικά δεν τους ανήκουν. Τελικά αποφασίστηκαν τα παρακάτω τα οποία πρέπει να γίνουν άμεσα
α) Να υπάρξει συντήρηση στον ασφαλτοτάπητα ιδιαίτερα, όπου η φθορά είναι πολύ μεγάλη .
β) Να υπάρξει παρέμβαση για την κατασκευή μικρών τεχνικών, την επισκευή ή συντήρηση των δοκών ασφαλείας,  των φωτιστικών κλπ.
γ) Να υπάρξει παρέμβαση για την αποκατάσταση της οριζόντιας και κάθετης σήμανσης (διαγραμμίσεις κ.λ.π.).

δ) Επιβάλλεται να οργανωθούν  άμεσα συνεργεία καθαριότητας των δρόμων από τη φυτική γη, τα φερτά υλικά, τα απορρίμματα και τα νεκρά ζώα.

Ενώ τέλος θα γίνει παρέμβαση και στο αρμόδιο υπουργείο υποδομών, ώστε να αναλάβει και αυτό τις ευθύνες του.

ΑΠΟ http://www.arcadiaportal.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: