ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Εφορία Κυπαρισσίας

Της… πινακίδας και του σήματος έγινε χθες

«Τίγκα» στον κόσμο από όλη την Τριφυλία ήταν χθες το κατάστημα της ΔΟΥ Κυπαρισσίας, προκειμένου να προμηθευτούν τα ειδικά σήματα τελών κυκλοφορίας αλλά και να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους.
Τελευταία μέρα χθες για εμπρόθεσμη προμήθεια των σημάτων (σ.σ. στη διάρκεια της μέρας δόθηκε παράταση μέχρι τη Δευτέρα 16/1) και από το πρωί έγινε «χαμός», με την αναμονή να ξεπερνά ακόμη και τις δύο – δυόμισι ώρες, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των υπαλλήλων να εξυπηρετήσουν όσο πιο γρήγορα μπορούσαν τους πολίτες.

Περίπου 500 πινακίδες κυκλοφορίας κατατέθηκαν, από ιδιοκτήτες οχημάτων, μέχρι και χθες το
μεσημέρι, αριθμός – ρεκόρ, που όμως αποτυπώνει τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι πολίτες με τα αλλεπάλληλα φοροεισπρακτικά μέτρα και τις περικοπές μισθών και συντάξεων.
Πέρυσι, που ακόμη τα τεράστια οικονομικά προβλήματα δεν είχαν πάρει γενικευμένη μορφή και η κατάσταση στην περιφερειακή Ελλάδα δεν ήταν τραγική στο βαθμό που είναι στις μέρες που διανύουμε, συνολικά κατατέθηκαν 300 πινακίδες, ενώ το 2009, με την εμφάνιση της κρίσης, 150.
Σημειώνουμε πως, σε περίπτωση που κάποιος δεν πληρώσει τα τέλη ή κυκλοφορεί χωρίς το σήμα (π.χ. δεν το έχει κολλήσει), τότε οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος αφαιρούνται και επιστρέφονται, μόνο εάν ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει το σήμα και το αποδεικτικό πληρωμής του κατά περίπτωση προστίμου.
Εάν τα τέλη πληρωθούν εκπρόθεσμα, τότε επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ως εξής: α) Για οχήματα στα οποία αναλογούν τέλη κυκλοφορίας κατώτερα των 30 ευρώ, το πρόστιμο ανέρχεται σε 30 ευρώ, β) Για οχήματα στα οποία αναλογούν τέλη κυκλοφορίας ανώτερα των 30 ευρώ, το πρόστιμο ανέρχεται στο ύψος των τελών κυκλοφορίας, που υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα του οχήματος ή τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (C02), σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις του νόμου, γ) Στην περίπτωση που το όχημα απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, το πρόστιμο για την εκπρόθεσμη προμήθεια του ειδικού σήματος είναι ίσο με το ένα δεύτερο (1/2) των τελών κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση στον κυλινδρισμό του κινητήρα ή τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (C02) του οχήματος, πλην της περίπτωσης που τα αναλογούντα τέλη είναι κατώτερα των 30 ευρώ, οπότε, όπως προαναφέρθηκε, το πρόστιμο ανέρχεται σε 30 ευρώ, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις.
Σε περίπτωση που αγοράσατε το σήμα και δεν το κολλήσατε εγκαίρως στο Ι.Χ., κινδυνεύετε να χάσετε τις πινακίδες και να πληρώσετε πρόστιμο 30 ευρώ.

Του Ηλία Γιαννόπουλου 

ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: