ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

Τριαξονικό smart της Rinspeed λύνει το πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης

Όπως όλα δείχνουν η σιλουέτα του λιλιπούτειου smart φαίνεται να αποτελεί το αγαπημένο είδος των αυτοκινητοβιομηχανιών για παντός είδους προσθήκες που παίζουν με το μέγεθος του δημοφιλούς και city-car.
Σχεδόν ταυτόχρονα με τη Daimler που αποκάλυψε μια pick-up πρωτότυπη εκδοχή του smart fortwo, μια δεύτερη φίρμα, εκτός γερμανικού ομίλου, η Rinspeed, αποφασίζει να προσθέσει έναν τρίτο, αποσπώμενο άξονα στο γερμανικό μοντέλο, ο οποίος εκτός από την ενίσχυση της πρακτικότητας λειτουργεί και ως "ρεζέρβα ενέργειας" επιλύοντας, το πρόβλημα της αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ελβετική φίρμα στην ανακοίνωσή της.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα η Rinspeed, το συγκεκριμένο "mobility system" -όπως το χαρακτηρίζει-  το οποίο ονομάζεται Dock+Go vario Hybrid είναι ένα concept που μπορεί να αξιοποιηθεί από όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, εξασφαλίζοντας εκτός από το προφανές, δηλαδή επιπλέον χώρο σε ένα αυτοκίνητο, και το "ακατάλυτο" της μπαταρίας του.

Αυτό επιτυγχάνεται καθώς το αποσπώμενο τμήμα μπορεί να φιλοξενήσει ένα “energy pack” ήτοι ένα υβριδικό μηχανικό σύνολο που να συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης με μπαταρία ή ακόμα και να αξιοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου το οποίο θα επεκτείνει, την αυτονομία οποιουδήποτε αυτοκινήτου λειτουργώντας επικουρικά στο δικό του μηχανικό σύνολο.

Επίσης, η ενεργοποίηση του πρόσθετου υβριδικού συνόλου που θα φιλοξενείται στον τρίτο άξονα του αυτοκινήτου, μπορεί όσο λειτουργεί να φορτίζει την αρχική μπαταρία του αυτοκινήτου αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια από την περιστροφή των άλλων δύο αξόνων του αυτοκινήτου.
ΑΠΟ auto.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: