ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Πήγε Άραξο η Ryanair, εξετάζεται και η Καλαμάτα

 
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και η αξιοποίησή του για low cost πτήσεις αναμένεται να συζητηθεί στην τελευταία για το 2011 συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, το βράδυ της επόμενης Τετάρτης, στην Τρίπολη.
Πρώτος στόχος της Περιφέρειας είναι η ολοκλήρωση συμφωνίας με την εταιρεία Ryanair. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες από Καλαματιανό στέλεχός της, η Ryanair αποφάσισε να συνδέσει το καλοκαίρι σε πρώτη φάση το αεροδρόμιο του Άραξου για την Πελοπόννησο με πτήσεις για το Μπέργκαμο της Ιταλίας και το αεροδρόμιο Στάνστεντ του Λονδίνου.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή πληροφόρησης, μόλις οριστικοποιηθεί η συγκεκριμένη συμφωνία θα εξεταστεί και η σύνδεση του αεροδρομίου της Καλαμάτας με προορισμούς, οι οποίοι όμως παραμένουν άγνωστοι.     



Στο Περιφερειακό
Σύμφωνα με τα στοιχεία που θα παρουσιασθούν στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, στο οικονομικό περιβάλλον που δημιουργείται οι επίγειες και εναέριες μεταφορές είναι αντικείμενο περαιτέρω μείωσης του κόστους. Βασικά πλεονεκτήματα του σχεδιασμού είναι ότι οι πτήσεις χαμηλού κόστους είναι ασφαλείς, δημιουργούν νέες αγορές και είναι οι καταλύτες της αεροπορικής ανάπτυξης την τελευταία δεκαετία στην Ευρώπη. Επίσης, συμβάλλουν στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη περιοχών, καθώς και αεροδρομίων, προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και προαιρετικές υπηρεσίες, η δυναμική τους αναπτύσσει νέα προϊόντα και υπηρεσίες και συμβάλλουν στην αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι η τάση στασιμότητας ή ακόμα και πτώσης των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων των εταιρειών χαμηλού κόστους, σε αντίθεση με την αυξητική τάση στις τιμές των άλλων εταιρειών, αποτελεί ακόμα ένα στοιχείο στρατηγικού ενδιαφέροντος στη διαμόρφωση συγκριτικού πλεονεκτήματος για μόχλευση μεγαλύτερων και διαρκέστερων αφίξεων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, με την εξασφάλιση συμφωνιών που θα δρομολογήσουν σταθερή κίνηση με σταθερή συχνότητα στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

Πρόταση
Σύμφωνα και με τα φετινά στοιχεία κίνησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας, οι πτήσεις τσάρτερ είναι αυτές που τη βοήθησαν. Στόχος της Περιφέρειας είναι με την επίτευξη μιας συμφωνίας με την εταιρεία Ryanair, η οποία από μόνη της θα προσφέρει ένα μίνιμουμ αριθμό ροής επισκεπτών, το πλαίσιο αυτό να αναπτυχθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να αποτελέσει ένα εύρωστο επιχειρηματικό μηχανισμό που θα επηρεάσει τον υγιή ανταγωνισμό και την αύξηση της ποιότητας των παραγόμενων και προσφερόμενων υπηρεσιών, με παράλληλη αύξηση του ΑΕΠ της Περιφέρειας.     
Σύμφωνα με την πρόταση της Περιφέρειας, επιδιωκόμενο είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας να μετατραπεί σε περιφερική βάση υποδοχής χαμηλού κόστους πτήσεων, ωστόσο θα επισημανθεί πως παράλληλα χρειάζονται κι άλλες αποφάσεις, όπως η ανάπτυξη του οδικού δικτύου και, για παράδειγμα, η σύγχρονη οδική σύνδεση του αεροδρομίου με την Ολυμπία.
Τέλος, στη συνεδρίαση θα παρουσιασθεί η πρόταση για τη συμφωνία με την Ryanair, η οποία προβλέπει αρχικά δύο εβδομαδιαία δρομολόγια, από το Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο, με στόχο τα 4 δρομολόγια για το 2013. Μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να δημιουργήσει αύξηση κατά 35.000 επισκέπτες το 2012, με δαπάνη κατά κεφαλήν κατά μέσο όρο από 100-150 ευρώ την ημέρα, και συνολικά 1.000 ευρώ ανά εβδομάδα/ ανά επισκέπτη.

Έργα αναβάθμισης
Στο μεταξύ, προχθές ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Παναγιώτης Αλευράς είχε συνάντηση με τον αερολιμενάρχη Καλαμάτας Δημήτρη Μανδηλάρη και υπηρεσιακούς παράγοντες αρμόδιους για τεχνικά θέματα.
Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν η αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκύψει στον αύλειο χώρο και την περίφραξη του κρατικού αερολιμένα και ζητήθηκε η συνδρομή της Περιφερειακής Ενότητας με μηχανήματα.
Επίσης, συζητήθηκε η πορεία υλοποίησης του έργου αναβάθμισης – εκσυγχρονισμού του αερολιμένα, προϋπολογισμού περίπου 2 εκ. ευρώ. Η μελέτη που έχει συνταχθεί από την Πολιτική Αεροπορία περιλαμβάνει επέκταση χώρου με ενσωμάτωση χώρου ανατολικής βεράντας, υπόστεγα, ανακατασκευή αίθουσας αναμονής, νέα καταστήματα, αίθουσα ιατρείου, μεταφορά “check in” σε άλλο χώρο, περίφραξη εισόδου, κυκλικό ιμάντα πίστας κ.λπ.
Τέλος, τέθηκε το ζήτημα οριστικής επίλυσης των προβλημάτων που παρουσιάζονται περιμετρικά του αερολιμένα από κανάλια, με την κατασκευή αποστραγγιστικών έργων. Εξετάστηκε δε η δυνατότητα ολοκληρωμένης παρέμβασης μέσα από την εργολαβία που αναμένεται για την κατασκευή του κόμβου του αεροδρομίου. 


 ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: