ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Σωστή και ασφαλής οδήγηση σε γκρούπ με μηχανές

Σε όλους αρέσουν οι διαδρομές με τις μηχανές, ειδικά όταν είναι με καλή παρέα. Υπάρχουν όμως κάποιοι κανονισμοί και κάποια σημεία προσοχής για σωστή και ασφαλή οδήγηση σε γκρουπ. Το Bikers.com.cy τα εντοπίζει και σας συμβουλεύει πως να περάσετε ακόμα καλύτερα όταν ταξιδεύετε σε γκρουπ με άλλες μοτοσυκλέτες.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόλαυση από μια μοναχική βόλτα με την μοτοσυκλέτα, είτε μέσα στην πόλη, είτε στα στροφιλίκια του βουνού άλλα ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.
Υπάρχουν όμως και οι στιγμές που όλοι μας βρεθήκαμε να οδηγάμε παρέα με άλλους σε γκρουπ με πολλές μοτοσυκλέτες. Έχει και η παρέα την ομορφιά της, πως να το κάνουμε, δεν μπορούμε να οδηγάμε πάντα μόνοι μας. Αντίθετα, οι ομαδικές εξορμήσεις είναι μια ευκαιρία να μοιραζόμαστε με άλλους την αγάπη μας για την μοτοσυκλέτα, αλλά και να ανταλλάζουμε απόψεις και γνώσεις.
Η οδήγηση σε γκρουπ όμως, έχει και τους κινδύνους της αν δεν οργανωθεί σωστά.
Είτε πάμε για καφέ στην Λάρνακα με ένα-δύο φίλους, είτε πάμε σε μεγάλη εκδρομή με το τοπικό κλαμπ στην Παφο, πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανονισμούς για να περνάμε όλοι καλά και να αποφύγουμε δυσάρεστες εξελίξεις.
Βασικός κανόνας, το γκρουπ συμπεριφέρεται πάντα σαν κοπάδι. Όταν κάνει κάποιος κάτι λάθος, το ποιο πιθανόν είναι να το κάνουν όλοι ασυναίσθητα.


Οργάνωση Διαδρομής
Η διαδρομή πρέπει να είναι προκαθορισμένη, ειδικά όταν στο γκρουπ υπάρχουν πολλές μοτοσυκλέτες. από την αρχή πρέπει να υπάρχει μια διαδρομή η οποία να έχει στάσεις, σημεία συνάντησης και τους ακριβείς δρόμους που θα ακολουθηθούν.
Στην διαδρομή πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μια ευκαιρία για ανεφοδιασμό (υπάρχουν και μηχανές που έχουν μικρή αυτονομία) και μια στάση για καφέ ή για τσίμπημα.
Όταν κάποιος μοτοσυκλετιστής χάσει για κάποιο λόγο τους υπόλοιπους, θα ξέρει ότι θα τους βρει στην επόμενη στάση. Αν δεν υπάρχει συνεννόηση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο μοτοσυκλετιστής να χαθεί και να καθυστέρηση όλο το γκρουπ ή ακόμα χειρότερα να αγχωθεί (ειδικά όταν είναι αρχάριος) και να αρχίσει να τρέχει για να προλάβει το γκρουπ, βάζοντας σε κίνδυνο τον εαυτό του.
Καλό θα ήταν στην αφετηρία μεγάλων εκδρομών να ετοιμάζετε και να δίδετε ένα φυλλάδιο με:
  • Την διαδρομή αναλυτικά με τις στάσεις και τα σημεία συνάντησης.
  • Κινητά τηλέφωνα των αρχηγών του γκρουπ.
  • Βασικές οδηγίες συμπεριφοράς στον δρόμο.

Σειρά Οδήγησης
Πολλές φορές γίνεται η λάθος εισήγηση, να οδηγήσει το γκρουπ η ποιο αργή μοτοσυκλέτα ή ο ποιο αρχάριος αναβάτης.
Μπορεί πραγματικά ένας αρχάριος αναβάτης και/ή μια αργή μοτοσυκλέτα να οδηγήσουν ένα γκρουπ άλλων, ποιο έμπειρων μοτοσυκλετιστών;
Στις πλείστες περιπτώσεις όχι. Πρώτα, πρώτα η ταχύτητα τους θα είναι απελπιστικά αργή με αποτέλεσμα οι ανυπόμονοι (και ασυνείδητοι) να προσπερνούν και να κάνουν του κεφαλιού τους βάζοντας σε κίνδυνο όλο το γκρουπ. Το ποιό πιθανόν επίσης είναι να μην ξέρουν τόσο καλά την διαδρομή ή να αγχώνονται (σαν αρχάριοι) στην πρώτη δυσκολία με αποτέλεσμα να συγχύζουν όλο το γκρουπ.
Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη σειρά οδήγησης;
Το καλύτερο σενάριο είναι το γκρουπ να οδηγεί ένας πολύ έμπειρος αναβάτης. Συνήθως αυτός που διοργανώνει την εκδρομή, δηλαδή αυτός που ξέρει και την διαδρομή καλύτερα και ξέρει πως να αντιδράσει σε σταυροδρόμια και κομμένους δρόμους.
Στο τέλος του γκρουπ πρέπει να τοποθετείται ένας άλλος πάλι έμπειρος αναβάτης με σχετικά γρήγορη μηχανή ο οποίος θα ξέρει επίσης καλά την διαδρομή και να έχει κάποιο τρόπο επικοινωνίας με τον πρωτοπόρο. Αν όχι με ενδοεπικοινωνία, τουλάχιστον με κινητό τηλέφωνο (βασιζόμενος πάντα ότι ο πρωτοπόρος θα το ακούσει ή θα το νιώσει στην δόνηση αν συμβεί κάτι).
Ο τελευταίος αυτός αναβάτης, παρατηρεί και προσέχει για τυχών βλάβες, για ξεκομμένες από το γκρουπ μοτοσυκλέτες και για τυχών ατυχήματα.
Μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου αναβάτη, πρέπει να οδηγούν μπροστά στην γραμμή οι αρχάριοι οδηγοί και ποιό πίσω οι έμπειροι, με τον τρόπο αυτό οι έμπειροι προστατεύουν τους αρχάριους.

Βασικοί Κανόνες Οδικής Συμπεριφοράς
  1. Απαγορεύεται το προσπέρασμα
  2. Οδηγούμε με βάση την μηχανή πίσω μας, όχι την μηχανή μπροστά μας.
Είναι επικίνδυνο και γενικός αχρείαστο να προσπερνάμε άλλες μηχανές όταν οδηγάμε σε γκρουπ.
Τον ρυθμό του γκρουπ τον ορίζει ο πρωτοπόρος, με βάση φυσικά την ταχύτητα που μπορούν να οδηγήσουν όλοι, και όλοι πρέπει να τον σεβαστούν.
Συμφωνούμε να οδηγήσουμε σε γκρουπ, με την λογική ότι δεχόμαστε ότι θα οδηγάμε όλοι μαζί με ρυθμό ανεκτό από όλους για να περάσουμε ωραία και να καταλήξουμε κάπου.
Το να προσπεράσω μια ποιο αργή μοτοσυκλέτα ή το να κάνω επίδειξη δύναμης της δικής μου μηχανής, κερδίζει μόνο εντυπώσεις του τύπου «Τι μ*****ς που είναι αυτός». Επίσης βάζει σε κίνδυνο την ακεραιότητα και την ασφάλεια του γκρουπ.
Αν κάποιος νιώθει ότι δεν μπορεί να αντέξει τον αργό ρυθμό του γκρουπ, μπορεί άνετα στην επόμενη στάση να ζητήσει και αν συμφωνούν όλοι, να αυξηθεί λίγο η ταχύτητα. Και πάλι όμως μπορεί άνετα να δηλώσει ότι θέλει να τρέξει λίγο και θα πάει μπροστά μόνος του και ότι θα ξανασυναντηθεί με το γκρουπ σε άλλο σημείο του δρόμου ή στην επόμενη στάση.

Δεν παίζουμε «Ακολούθα τον αρχηγό». Φροντίζουμε πάντα να έχουμε τουλάχιστον μια μοτοσυκλέτα πίσω μας, σε απόσταση που να την βλέπουμε από τα καθρεφτάκια. Με τον τρόπο αυτό, δεν χωρίζεται το γκρουπ σε κομμάτια και όλοι ακολουθούν ο ένας τον άλλο. Είναι ποιο εύκολο να περιμένεις κάποιον παρά να προσπαθείς να προλάβεις κάποιον. Ο αρχηγός του γκρουπ δεν μπορεί να έχει υπόψιν του όλο το γκρουπ πίσω του, μπορεί να βλέπει μία το πολύ δύο μηχανές πίσω. Αν όλοι φροντίζουν να έχουν μηχανές πίσω τους, τότε το γκρουπ θα ταξιδεύει με πολύ ποιο σταθερές ταχύτητες και φυσικά χωρίς να χάνεται κανένας.

Οδηγώντας στην πόλη – χωρίο.
Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην οδήγηση ενός γκρουπ μέσα σε ένα χωρίο ή πόλη από την οδήγηση σε ένα αυτοκινητόδρομο.
Η βασική διαφορά είναι απλή. Ο δρόμος ενός χωρίου, π.χ. του Τροόδους, δεν χωράει πολλές μηχανές. Είναι λάθος να μπαίνουν όλες οι μηχανές την ίδια ώρα μέσα στο χωρίο. Θα δημιουργηθούν προβλήματα όχι μόνο με το γκρουπ αλλά και με αυτοκίνητα που θέλουν να περάσουν μέσα από τους δρόμους του χωρίου.
Καλό θα ήταν, να χωριστούν οι μηχανές σε ποιό μικρά γκρουπ, να μπουν στο χωρίο με την σειρά και να συναντηθούν έξω από το χωρίο σε ποιό μεγάλο δρόμο.

Θέσεις Οδήγησης
Ανάμεσα στα υπόλοιπα, ζωτική σημασία έχει η θέση οδήγησης της κάθε μοτοσυκλέτας στο γκρουπ.
Ο βασικός κανόνας είναι, ο πρώτος αναβάτης κρατά πάντα την δεξιά πλευρά της λωρίδας (αντίθετα αν είναι στην Ελλάδα J ), ο δεύτερος κρατά την αριστερή, ο τρίτος πάλι την δεξιά και πάει λέγοντας μέχρι το τέλος. (βλέπε σχήμα)
Με τον τρόπο αυτό, ο πρώτος μοτοσυκλετιστής (και ο αρχηγός του γκρουπ) βλέπει τι συμβαίνει στον δρόμο μπροστά από το ίσως προπορευόμενο αυτοκίνητο. Αν κρατούσε την αριστερή πλευρά της λωρίδας θα αναγκαζόταν να σηκώνετε για να δει πάνω από το αυτοκίνητο.
Οι υπόλοιποι οδηγούν εναλλάξ για να μπορεί να βλέπει ο ένας τον άλλο πρώτον και δεύτερον και σημαντικότερο, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος να μην τρακάρει ο ένας πάνω στον άλλο.
Με την λογική του εναλλάξ, δεν μπορούν να ανακατευτούν αυτοκίνητα στο γκρουπ. Αν οδηγούν όλοι οι μοτοσυκλετιστές στην αριστερή πλευρά της λωρίδας, σίγουρα κάποιος πανέξυπνος αυτοκινητιστής θα προσπαθούσε να προσπεράσει στριμώχνοντας όλες τις μηχανές στην άκρη του δρόμου. Ακόμα χειρότερα αν οδηγούν στην δεξιά πλευρά της λωρίδας και το αυτοκίνητο προσπαθήσει να προσπεράσει από αριστερά.
Στα προσπεράσματα, πρέπει να προσπερνούν δύο μοτοσυκλέτες κάθε φορά. Όχι όλοι μαζί και σίγουρα όχι περισσότερες από δύο μοτοσυκλέτες.
Ο πρώτος βλέπει τον δρόμο μπροστά, σιγουρεύετε ότι μπορεί να προσπεράσει εκείνος και ο πίσω αναβάτης και κάνει νόημα για προσπέραση.
Μετά οι άλλοι δύο αναβάτες και πάει λέγοντας.
Έτσι προσπερνούν όλοι με ασφάλεια και διατηρούν την ακεραιότητα του γκρουπ.
Τα ταξίδια με γκρουπ είναι διασκεδαστικά και όταν τα οργανώνεις αλλά και όταν τα ζεις. Αξίζουν όλες τις προσπάθειες της οργάνωσης και προσφέρουν απίστευτες στιγμές. Το νόημα όμως είναι τα ταξίδια αυτά να γίνονται με βάση την ακεραιότητα του γκρουπ και την γενική ευχαρίστηση και διασκέδαση. Πάνω από όλα όμως είναι η ασφάλεια του γκρουπ αλλά ποιο σημαντική η προσωπική ασφάλεια του κάθε ενός που συμμετέχει.
Τα καλύτερα ταξίδια που έχω πάει, είναι τα ταξίδια που όλοι λειτουργούσαν σαν γκρουπ και όχι εκείνα που ο καθένας συμπεριφερόταν σκεφτόμενος μόνο τον εαυτό του. Σίγουρα έτσι θα νιώθετε και εσείς.
Καλή διασκέδαση και προσοχή στο δρόμο!!

 ΑΠΟ http://www.bikers.com.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια: