ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

«Το δίκτυο του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο μπορεί να λειτουργήσει όποτε ζητηθεί»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΕ ΝΑΝΤΙΑ
Με την υπ’ αριθμόν 06/04.10.11 αναφορά της, η Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου είχε θέσει την ανάγκη προστασίας των υποδομών και του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, προκειμένου αυτό να μπορεί να εκμεταλλευτεί και να επεκταθεί στο μέλλον από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Ο Υφυπουργός Υποδομών, στην απάντησή του στο ανωτέρω αίτημα, ενημερώνει την βουλευτή ότι παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου είναι σε αναστολή κυκλοφορίας, μπορεί να λειτουργήσει όποτε ζητηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι θα στελεχωθεί και με το αναγκαίο προσωπικό, όπως σταθμαρχών κλειδούχων, φυλάκων Ισόπεδων Διαβάσεων και γενικά προσωπικό συντήρησης γραμμής.
Με αφορμή, επιπλέον, το παραπάνω αίτημα, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ιωάννης Μαγκριώτης, ενημερώνει ότι στο υφιστάμενο υπό αναστολή κυκλοφορίας μετρικό δίκτυο, κυκλοφορεί ήδη μια μηχανή με δραιζίνα του Β’ τμήματος γραμμής Πάτρας, προκειμένου να διατηρηθεί το υφιστάμενο δίκτυο και να μην αποψιλωθούν οι γραμμές.

Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός αναφέρει ότι η ΕΡΓΑ ΟΣΕ είναι αρμόδια στην παρούσα χρονική περίοδο για τη μελέτη κανονικοποίησης της γραμμής Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι "στο πλαίσιο απόφασης των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς, εγκρίθηκε η χορήγηση χρηματοδοτικής συνδρομής από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το έργο «Μελέτες κανονικοποίησης, βελτίωσης και αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου – Αλφειού – Ολυμπίας και της γραμμής Αλφειού – Κυπαρισσίας – Καλαμάτας»", με το εγκεκριμένο ποσό να ανέρχεται σε 31 εκατομμύρια ευρώ.
Αναλυτικά, στην απάντησή του προς την κ. Γιαννακοπούλου, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρει ότι η μέχρι σήμερα εξέλιξη των μελετών έχει ως ακολούθως:
· Μελέτη κανονικοποίησης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου – Αλφειού – Ολυμπίας (Α’ φάση), η οποία και είναι σε εξέλιξη.
· Μελέτη κανονικοποίησης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αλφειού – Κυπαρισσίας - Καλαμάτας (Α’ φάση), η οποία είναι σε διαδικασία δημοπράτησης.
· Μελέτη κανονικοποίησης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου – Αλφειού – Ολυμπίας (Β’ φάση), η οποία είναι σε διαδικασία δημοπράτησης.
Με την ολοκλήρωση των ως άνω μελετών θα προωθηθεί προς δημοπράτηση και η αντίστοιχη σύμβαση που θα αφορά τη Β’ φάση των μελετών Αλφειού – Κυπαρισσίας – Καλαμάτας.

ΑΠΟ http://newsmessinia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΒΑΖΟΥ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ, (ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ - ΗΧΗΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ)

Ένας φόνος που δεν έγινε, προστέθηκε σε μια σκευωρία που είχε αρχίσει πριν λίγα χρόνια.