ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011

Τρέχουν για τις μελέτες της 7ης επαρχιακής οδού Δήμος Μεσσήνης και Περιφέρεια

Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας και Δήμος Μεσσήνης τρέχουν να ολοκληρώσουν τις μελέτες για την 7η επαρχιακή οδό (Μεσσήνη - Εύα - Λάμπαινα), το δρόμο Λάμπαινα - Αρχαία Μεσσήνη και τον κλάδο Αρσινόη - Αρχαίο Στάδιο, μετά τη δέσμευση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη πως το έργο -έργο "σημαία" το χαρακτήρισε- θα χρηματοδοτηθεί από πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.
Προχθές αναρτήθηκε στη "Διαύγεια" πληρωμή λογαριασμού για τη μελέτη του Λάμπαινα - Αρχαία Μεσσήνη και του Αρσινόη - Αρχαίο Στάδιο, ποσού 54.837 ευρώ, που εκπονεί σύμπραξη μελετητικών γραφείων υπό την επίβλεψη της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων της Περιφερειακής Ενότητας. Για τους δρόμους αυτούς που έχουν προχωρήσει οι μελέτες, αναμένεται η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης. Αρχικά η μελέτη αυτή θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχαιολογικές Υπηρεσίες της Μεσσηνίας για να γνωμοδοτήσουν και να εκφράσουν τυχόν παρατηρήσεις τους και στη συνέχεια θα υποβληθεί στη Διεύθυνση ΠΕΧΩ της Περιφέρειας για την έγκριση.

Για το Μεσσήνη - Εύα - Λάμπαινα (είναι άγνωστο αν θα περιληφθεί όλο το κομμάτι της 7ης έως τη Βαλύρα και τη νέα γέφυρα στη Μαυροζούμαινα) την ολοκλήρωση των μελετών και την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης ετοιμάζει ο Δήμος Μεσσήνης.
Εκτιμάται ότι αν δεν υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες και απρόοπτα, όλοι αυτοί οι δρόμοι που θα υλοποιηθούν ως ένα ενιαίο έργο, μπορεί να είναι ώριμοι μελετητικά και έτοιμοι για δημοπράτηση γύρω στο Μάρτιο του 2012. Υπολογίζεται ότι χωρίς τη σήραγγα στην Αρκαδική Πύλη και με αμφίβολο το Λάμπαινα - Βαλύρα και τη νέα γέφυρα στη Μαυροζούμαινα, όλο το έργο θα έχει προϋπολογισμό 30 με 35 εκ. ευρώ.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: