ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Τέλη Κυκλοφορίας 2012: Δείτε τι θα πληρώσετε

Βαθιά το χέρι στη τσέπη καλούνται να βάλουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων. Οι αυξήσεις στα τέλη φτάνουν ακόμη και τα 120 ευρώ για αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού, ενώ στην κατηγορία μεταξύ 1.000 και 2.000 κυβικών οι αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας κυμαίνονται μεταξύ 10 και 60 ευρώ.

Τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών αυτοκινήτων για το 2012 είναι δύο «ταχυτήτων», ανάλογα με την ημερομηνία ταξινόμησης. Για τα επιβατικά Ι.Χ. τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 καθώς και για τις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, τα τέλη προσδιορίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα.

Πιο συγκεκριμένα για την απόκτηση του σήματος στη συγκεκριμένη κατηγορία θα πληρώσουμε:



• Έως 300 κυβικά εκατοστά 22 ευρώ
• Από 301 έως 785 κυβικά εκατοστά 55 ευρώ
• Από 786 έως 1.071 κυβικά εκατοστά 120 ευρώ
• Από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά 135 ευρώ
• Από 1.358 έως 1.548 κυβικά εκατοστά 240 ευρώ
• Από 1.549 έως 1.738 κυβικά εκατοστά 265 ευρώ
• Από 1.739 έως 1.928 κυβικά εκατοστά 300 ευρώ
• Από 1.929 έως 2.357 κυβικά εκατοστά 660 ευρώ
• Από 2.358 έως 3.000 κυβικά εκατοστά 880 ευρώ
• Από 3.001 έως 4.000 κυβικά εκατοστά 1.100 ευρώ
• Από 4.001 και άνω κυβικά εκατοστά 1.320 ευρώ

Αντίθετα, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, τα τέλη προκύπτουν σε συνάρτηση με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Για παράδειγμα, ένα επιβατικό αυτοκίνητο με εκπομπές 150 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας ίσα με 150x1,70=255 ευρώ. Για ένα αυτοκίνητο με εκπομπές 195 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο καταβάλλει τέλη ίσα με 195x2,55=497,25 ευρώ.

Η διάθεση των σημάτων θα γίνει και φέτος από τις τράπεζες. Στην εφορία τους θα πρέπει να απευθύνονται οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μόνο στην περίπτωση που δεν έχουν λάβει ειδοποιητήριο, το έχουν χάσει, στο ειδοποιητήριο αναγράφονται λανθασμένα στοιχεία, στην περίπτωση εκπρόθεσμης προμήθειας και στην περίπτωση που το όχημα τίθεται σε κυκλοφορία μετά την 1η Οκτωβρίου 2011. Στις περιπτώσεις αυτές, η προμήθεια του σήματος γίνεται με την προσκόμιση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.

Η προθεσμία προμήθειας του σήματος τελειώνει στις 31 Δεκεμβρίου και εκπρόθεσμη αγορά του συνεπάγεται πρόστιμο 30 ευρώ αν το σήμα κοστίζει λιγότερα από 30 ευρώ ή ίσο με το ύψος του τέλους αν υπερβαίνει τα 30 ευρώ. Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής του ειδικού σήματος, στον κάτοχο χορηγείται νέο σήμα χωρίς άλλη επιβάρυνση αλλά με πρόστιμο 30 ευρώ.

Οχήματα για τα οποία δεν καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας (π.χ. καινούργια Ι.Χ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο), υποχρεούνται στην προμήθεια ειδικού σήματος αντί 5 ευρώ, που αποτελεί το κόστος παραγωγής και διάθεσης αυτού


ΑΠΟ http://www.madata.grStar.gr    

Δεν υπάρχουν σχόλια: