ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

Προετοιμασία αυτοκινήτου για το φθινόπωρο

Το καλοκαίρι τελείωσε και είναι καιρός να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες για την φθινοπωρινή προετοιμασία του αυτοκινήτου μας.
Η πρώτη κίνηση που πρέπει να γίνει είναι να πλυθεί καλά το αυτοκίνητο εξωτερικά. Μπορεί οι περισσότεροι να πλένουμε το αυτοκίνητό μας στην αυλή, αλλά το πιεστικό μηχάνημα που εφοδιάζονται όλα τα πλυντήρια αυτοκινήτων σήμερα, έχει τη δυνατότητα να καθαρίζει πολύ καλύτερα το αυτοκίνητο, σε σχέση με το λάστιχο που χρησιμοποιούμε εμείς.

Δεν πρέπει όμως να αρκεστούμε μόνο σε αυτό, γιατί υπάρχουν αρκετά «κρυφά» σημεία στο αυτοκίνητο που μαζεύουν σκόνη και αλάτι, κάνοντας μακροπρόθεσμα ζημιά στα σημεία αυτά. Έτσι λοιπόν, πρέπει να καθαριστούν καλά τα σημεία, όπως είναι κάτω από τον θόλο, τα μαρσπιέ και το μεγαλύτερο μέρος του πατώματος.



Προσοχή να δώσετε και στις ζάντες αυτοκινήτου. Μην τις παραμελείτε, γιατί η βρωμιά σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες, καθώς και με διάφορα χημικά που μπορεί να πατήσει ένα αυτοκίνητο κατά την κίνησή του, είναι πιθανό να προκαλέσει διάβρωση στο υλικό της ζάντας.

Αφού τελειώσετε με το ξέπλυμα του αυτοκινήτου σας, καλό είναι να κερώσετε όλοι την επιφάνεια του αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο θα αναζωογονήσει και θα κρατήσει για περισσότερο χρόνο ζωντανό το χρώμα του αμαξώματος. Το κερί θα σχηματίσει ένα στρώμα πάνω στο βερνίκι, με αποτέλεσμα να προστατεύεται το χρώμα από τα επερχόμενα καιρικά φαινόμενα του φθινοπώρου.

Το καλοκαίρι συνήθως ψάχνουμε για σκιά και τη βρίσκουμε κάτω από δέντρα, όπως είναι τα πεύκα, τα οποία βρίσκονται κοντά στη θάλασσα. Τα κατάλοιπα που μένουν από αυτή την ενέργειά μας φαίνονται όμως κάτω από το καπό. Ανοίξτε, λοιπόν, το καπό και καθαρίστε τις κόχες από τις πευκοβελόνες που έχουν φράξει τις διόδους. Μπορεί να φαίνεται μικρή λεπτομέρεια, αλλά είναι πιθανό να δημιουργηθεί υπερχείλιση από μια βροχή, λόγω της φραγμένης διόδου, και το νερό να κυλίσει στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα.

Ελέγξτε την κατάσταση των ελαστικών σας. Ο χωματόδρομος του νησιού μπορεί να άφησε αρκετά σφηνωμένα πετραδάκια στις αυλακώσεις του ελαστικού. Εκτός, ότι δημιουργεί σχισίματα στο ελαστικό, μειώνει επίσης την πρόσφυση, ειδικά τους βροχερούς μήνες. Όσον αφορά στην πίεση των ελαστικών, το καλοκαίρι διαστέλλεται ο αέρας και πρέπει να τον αφαιρέσουμε, ενώ το φθινόπωρο πρέπει πάλι να διορθώσουμε την πίεση. Φυσικά μην ξεχνάτε και την ρεζέρβα.

Aφού τελειώσαμε με το εξωτερικό και την σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου, ήρθε η στιγμή για την εσωτερική καθαριότητα. Τα πατάκια του αυτοκίνητου, μετά το καλοκαίρι, είναι γεμάτα από άμμο και σκόνη. Ο πιο σημαντικός συνεργάτης για αυτή τη δουλειά είναι μια ηλεκτρική σκούπα. Έτσι, για ζήτημα υγείας και καλής αισθητικής, η ατμόσφαιρα της καμπίνας του αυτοκινήτου πρέπει να παραμένει καθαρή.

Το ταμπλό χρειάζεται ένα καλό καθάρισμα για να φύγουν οι σκόνες και τα υπολείμματα από αλάτι, με ένα μαλακό νωπό πανί. Αυτό ισχύει για όλες τις πλαστικές επιφάνειες. Το νερό όμως δεν καθαρίζει καλά και θαμπώνει το πλαστικό, γιαυτό το επόμενο βήμα είναι κάποιο υγρό καθαρισμού-γυαλίσματος. Βέβαια, μην το παρακάνετε με το υγρό γυαλιστικό, γιατί μπορεί οι ακτίνες του ήλιου να καθρεφτίζουν το ταμπλό σας στο εμπρός παμπρίζ, δυσκολεύοντας σας κατά την οδήγηση.

Επίσης, η σκόνη και η άμμος εισχωρούν στις κλειδαριές και στους μεντεσέδες της πόρτας. Επειδή είναι δύσκολος ο καθαρισμός τους, καλό είναι να λιπαίνονται, ώστε να διατηρείται η λειτουργικότητά τους.

Μετά από αυτά τα απλά βήματα, το αυτοκίνητό σας είναι έτοιμο να ανταπεξέλθει στις φθινοπωρινές του υποχρεώσεις.
ΑΠΟ http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/101329.asp








Δεν υπάρχουν σχόλια: