ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

Πώς συμπληρώνουμε λάδι χωρίς να λερώσουμε;


5 Jul 2022

Τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα δεν χρειάζονται συμπλήρωμα λαδιού. Οι προγραμματισμένες αλλαγές αρκούν για να καλύπτουν τις ανάγκες των κινητήρων, με πολύ

σπάνιες περιπτώσεις να «τσιμπάνε» και να χρειάζονται χειροκίνητη παρέμβαση από πλευράς οδηγού. Στα παλιότερα, αντίθετα, ένα μπουκαλάκι ιοδεν κάνει κακό να υπάρχει στο πορτμπαγκάζ.

Επίσης στις περισσότερες των περιπτώσεων, η τάπα του λαδιού βρίσκεται τοποθετημένη στην κορυφή του καπακιού, καθιστώντας πανεύκολη την πλήρωση λιπαντικού ακόμα και δίχως να χρησιμοποιηθεί χωνί. Απλά, ακουμπάς το στόμιο του μπουκαλιού στο χείλος του δοχείου, γέρνεις ελαφρά και αφήνεις τη βαρύτητα να κάνει τα υπόλοιπα. Τι γίνεται, όμως, όταν η θέση της τάπας είναι δυσπρόσιτη ή υπό γωνία; Η προφανής απάντηση αφορά το χωνί, που αναλαμβάνει να διοχετεύσει το υγρό δίχως να κάνει χάλια το μηχανοστάσιο. Ωστόσο, δεν θυμούνται όλοι να έχουν από ένα μαζί τους. Τι κάνουμε εδώ; Ασκήσεις ακριβείας κι αν χυθεί το λάδι, χύθηκε; Φυσικά και όχι.

Η λύση έρχεται από το ίδιο το κύκλωμα, και συγκεκριμένα τη βέργα. Ο κλασικός τρόπος για τη μέτρηση στάθμης και χρώματος λαδιού, μπορεί παράλληλα να μετατραπεί σε μια πρώτης τάξεως βοήθεια για τη συμπλήρωση λιπαντικού. Η μεθοδολογία; Απλούστατη. Παίρνουμε τη βέργα, την τοποθετούμε περίπου μέχρι το μέσο εντός του δοχείου λαδιού και ρίχνουμε προσεκτικά το λιπαντικό. Η παχύρευστη υφή του φροντίζει να «καθαρίσει» (δυνητικά και χωρίς εισαγωγικά) και προσκολλάται στη βέργα, με τη ροή να ακολουθεί καθοδική πορεία δίχως να ξεφεύγει σταγόνα ή πιτσιλιά. Προσοχή χρειάζεται μόνο στη φόρα, καθώς αν πέσει πολύ λάδι αναμενόμενα θα ξεφύγει από τη βέργα και θα καταλήξει στο μηχανοστάσιο.


ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.