ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 17 Μαΐου 2022

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κλάδο προς Καλαμάτα σε τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη


15 Μαΐου 2022

Ο διευθυντής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αρκαδίας αποφασίζει Τις παρακάτω προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη –

Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη και ειδικότερα, από την χ/θ 198,30 (Α/Κ Παραδεισίων) έως και την χ/θ 210,000 (Α/Κ Τσακώνας) , εδαφικής αρμοδιότητας της Δ.Α. Αρκαδίας:

 Την Τρίτη (17/05/2022) και την Τετάρτη (18/05/2022) από ώρα 08.00 έως και ώρα 22.00, παράκαμψη της κυκλοφορίας στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα και αποκλεισμός αυτής.
 Επίσης κατά την ίδια χρονική περίοδο θα παραμείνει κλειστός ο κλάδος εισόδου του κόμβου Παραδεισίων (Κ-15-2) στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα.
 Καθ΄ όλη τη διάρκεια του αποκλεισμού, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα θα εκτρέπεται στην Ε.Ο. Τρίπολης -Καλαμάτας.
2. Η παρούσα ισχύει για το ανωτέρω χρονικό διάστημα της παρ. 1 της παρούσας και σε περίπτωση που οι εργασίες ολοκληρωθούν νωρίτερα, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα αρθούν πριν από τον καθορισμένο χρόνο.
3. Η Τεχνική εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. υποχρεούται σε όλη τη διάρκεια των εργασιών να τοποθετεί και να συντηρεί , σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία την Πρότυπη Τεχνική Προδιαγραφή σήμανσης εκτελούμενων έργων και τα Εγχειρίδια Λειτουργίας, τις απαιτούμενες πινακίδες σήμανσης, φανούς, αντανακλαστικά, προειδοποιητικές και πληροφοριακές πινακίδες καθώς επίσης και να λαμβάνει όλα τα μέτρα που απαιτούνται, ώστε να εξασφαλίζεται με αποκλειστική μέριμνα και ευθύνη της, η ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων, σύμφωνα με τα ανωτέρω και το άρθρο 9 του Ν. 2699/99 (ΚΟΚ), ως ισχύει.- Επιπρόσθετα, οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα τους χρήστες, με κάθε πρόσφορο μέσο (Μ.Μ.Ε., ιστότοπο της, εισπράκτορες διοδίων κ.λ.π.) για την ισχύ των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
4. Οι παραβάτες της παρούσας διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2696/1999 (Φ.Ε.Κ. τ. Α΄- 57 /23-3-1999) ως τροποποιήθηκε και ισχύει καθώς και με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
5. Η παρούσα να δημοσιευθεί στις Τοπικές εφημερίδες, κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 109 του Κ.Ο.Κ. και να ανακοινωθεί από τα τοπικά Ραδιοτηλεοπτικά Μέσα και να αναρτηθεί στο διαδίκτυο σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν.3861/2010 (Φ.Ε.Κ. τ. Α΄- 112 /13-7-2010).

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ
ΤΑΞΙΑΡΧΟΣ

ΑΠΟ https://www.gargalianoionline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: