ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 6 Μαρτίου 2022

Πώς οδηγούμε ένα υβριδικό αυτοκίνητο;


20 Feb 2022

Όλα τα αυτοκίνητα δεν οδηγούνται με τον ίδιο τρόπο, γιατί ανάλογα τον τύπο του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, ο οδηγός πρέπει να προσαρμόζεται στο πως να

πατάει και να αφήνει το πεντάλ του γκαζιού.

Για παράδειγμα τα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα που κυριαρχούσαν παλαιότερα, χρειάζονται πιο υψηλές στροφές για να επιταχύνουν. Αντιθέτως, τα σύγχρονα turbo downsized αποδίδουν καλύτερα από χαμηλότερες στροφές, λόγω της αισθητά περισσότερης ροπής. Ενδεικτικά ένα 1.400άρι μοτέρ απέδιδε 130 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ενώ τώρα ένα 1.000άρι turbo έχει 180 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Οπότε το τράβηγμα είναι πιο έντονο από χαμηλά, επομένως απαιτείται άλλος χειρισμός.

Διαφορετικό στιλ οδήγησης πρέπει να ακολουθείται όμως και σε ένα Full Hybrid, έτσι ώστε ο οδηγός να εκμεταλλεύεται καλύτερα τα αποθέματα ενέργειας από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία και να κινείται όσο το δυνατόν περισσότερο ηλεκτρικά. Η εκκίνηση πρέπει να γίνεται ομαλά και όχι με απότομο πάτημα του γκαζιού, προκειμένου να αναπτύξει ταχύτητα με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα. Άλλωστε το πιο πολύ καύσιμο καταναλώνεται στην ξεκίνημα. Ειδικά στο συνεχόμενο «σταμάτα – ξεκίνα» των μποτιλιαρισμένων δρόμων, ένα φουλ υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει αρκετές αποστάσεις, δίχως να κάνει χρήση του θερμικού κινητήρα, άρα και να μην κάψει καθόλου βενζίνη ή πετρέλαιο (ανάλογα το μοντέλο)

Αντίστοιχα και εν κινήσει, με ήπιο πάτημα του δεξιού πεντάλ και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, τα σύγχρονα Full Hybrid αυτοκίνητα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την ηλεκτρική ενέργεια. Ο οδηγός θα πρέπει να προβλέπει την κίνηση μπροστά του και αναλόγως των κυκλοφοριακών συνθηκών, να αφήνει νωρίς το γκάζι. Σε αυτές τις περιπτώσεις το μοτέρ εσωτερικής καύσης παύει προσωρινά να λειτουργεί, αφού χρησιμοποιεί το ρεύμα από την μπαταρία, η οποία με τη σειρά της φορτίζει από την ανάκτηση ενέργειας. Παρόμοια χαρακτηριστικά ισχύουν και για τα Plug-in Hybrid μοντέλα, όταν αποφορτιστεί η μπαταρία, γιατί μετά λειτουργούν σαν Full Hybrid.

Με τις πολύ απλές αυτές κινήσεις εξοικονομείται αρκετό «πολύτιμο» καύσιμο, γιατί ο οδηγός εκμεταλλεύεται το ρεύμα από την μπαταρία και τη φόρτισή της, κάθε φορά που σηκώνει το πόδι του από το γκάζι ή φρενάρει.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: