ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022

Αγορά νέου σπιτιού και αυτοκίνητο: 3 παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψιν σας

Μπορεί με την ενεργειακή κρίση και την εκτόξευση της τιμής των καυσίμων να χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητό σας λιγότερο αλλά σε κάθε περίπτωση η κατοχή και η όποια χρήση του μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για την απόφαση αγοράς ενός σπιτιού.

Κατά τη διάρκεια της αναζήτησης ακινήτων, σίγουρα θα έχετε ερευνήσει την ύπαρξη μέσων μαζικής μεταφοράς στην περιοχή που σας ενδιαφέρει, καθώς και πόσο χρόνο (και απόσταση) θα χρειάζεστε για να μεταβείτε στα σημεία της καθημερινότητάς σας (για παράδειγμα, το χώρο εργασίας ή τα σχολεία των παιδιών).

Ωστόσο, πολλές φορές παραβλέπεται το γεγονός της κατοχής αυτοκινήτου και το πόσο αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ευκολία και ποιότητα ζωής σας μετά την αγορά του ακινήτου.

Όσο περιορισμένη και να είναι η χρήση που κάνετε, θα χρειαστεί να λάβετε υπόψιν σας τους χώρους στάθμευσης αλλά και τις υπόλοιπες υποδομές που υπάρχουν στην περιοχή.

Οι 3 παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψιν σας πριν την αγορά νέου σπιτιού αν έχετε αυτοκίνητο/α

Πολύ πριν την τελική σας απόφαση για το ακίνητο που θα αγοράσετε πρέπει να ερευνήσετε προσεκτικά και μεθοδικά τους παρακάτω 3 παράγοντες σε σχέση με το αυτοκίνητό σας.

1. Ύπαρξη χώρων στάθμευσης στην περιοχή

Η πιό απλή και οικονομική επιλογή είναι να σταθμεύετε το όχημά σας στους δρόμους γύρω από την περιοχή του ακινήτου.

Αυτό σε πολλές περιπτώσεις όμως καθίσταται προβληματικό. Αν το ακίνητο βρίσκεται στο κέντρο μιας πόλης το θέμα πάρκινγκ θα σας δυσκολέψει σε μεγάλο βαθμό καθώς στις περισσότερες περιοχές στα κέντρα των πόλεων στην Ελλάδα δεν υπάρχει επαρκής χώρος για στάθμευση αυτοκινήτων. Είτε γιατί είναι πυκνοκατοικημένες (οπότε η περιοχή δε μπορεί να “απορροφήσει” όλο τον όγκο οχημάτων, είτε γιατί οι διατιθέμενοι χώροι στάθμευσης είναι λίγοι.

Προσέξτε ιδιαίτερα αν στην περιοχή που έχετε επιλέξει βρίσκονται πολλά εμπορικά καταστήματα ή και μεγάλες εταιρείες / κτίρια γραφείων συγκεντρωμένα. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, θα δίνετε “μάχη” για μια θέση στάθμευσης.

Επιπλέον, στην Αθήνα (και σύντομα στη Θεσσαλονίκη), οι σταθμοί μετρό συγκεντρώνουν πλέον πολύ μεγάλο όγκο οχημάτων από πολίτες που θέλουν να μετεπιβιαστούν στο μετρό. Αν και οι δήμοι έχουν προβλέψει για τη διανομή θέσεων στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους, συχνά αυτές δεν επαρκούν.

Αν δε σκοπεύετε να χρησιμοποιείτε πολύ το όχημά σας, ένα ακίνητο κοντά σε μετρό είναι ιδανική επιλογή καθώς θα είστε σε λίγα λεπτά σε ένα μέσο σταθερής τροχιάς που θα σας μεταφέρει πολύ γρήγορα και οικονομικά στον προορισμό σας.

Αν θα κάνετε μικτή χρήση των μέσων μεταφοράς (και αυτοκίνητο και μετρό), ερευνήστε καλά την περιοχή.

Σε κάθε περίπτωση, πριν την τελική σας απόφαση, κάντε μια βόλτα στην περιοχή σε διάφορες ημέρες και ώρες (εργάσιμη ημέρα και ΣΚ, πρωί, μεσημέρι και βράδυ) για να δείτε την κατάσταση που επικρατεί σε σχέση με τις θέσεις στάθμευσης.

2.  Δυνατότητα πάρκινγκ στην πολυκατοικία ή κοντά σε αυτή

Το ιδανικό σενάριο είναι αν έχετε αυτοκίνητο, να διατίθεται και θέση στάθμευσης μαζί με την κατοικία που θα επιλέξετε.

Η θέση αυτή μπορεί να είναι σε μια πιλοτή (που ήταν και η πιό διαδεδομένη λύση στις πόλεις τις δεκαετίες του ‘80 και ‘90 κυρίως όπου υπήρχε δυνατότητα) ή σε υπόγειο πάρκινγκ.

Επίσης, όπου δεν υπάρχει χώρος, ειδικά στα αστικά κέντρα, υπάρχει η δυνατότητα και για υβριδικό πάρκινγκ αυτοκινήτων (σε μικρές πολυκατοικίες) που λειτουργεί κάθετα με ασανσέρ και μπορεί να χωρέσει τα διπλάσια οχήματα από ότι αν γινόταν απλά πιλοτή.

Αν θα χρησιμοποιείτε το όχημά σας αρκετά, προτιμήσετε ακίνητα σε πολυκατοικίες που διαθέτουν κάποια λύση πάρκινγκ.

Αν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή, αναζητήστε τυχόν πάρκινγκ επί πληρωμή σε κοντινό σημείο. Η μηνιαία χρέωση, ειδικά η μακροχρόνια, συμφέρει και θα σας απαλλάξει από τις καθυστερήσεις λόγω έλλειψης ελεύθερων θέσεων στάθμευσης στους δρόμους.

3. Φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Αν και στην Ελλάδα ακόμη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο διαδεδομένα, ωστόσο η τάση είναι πολύ ανοδική και εκτιμάται ότι στα επόμενα χρόνια χιλιάδες τέτοια αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.

Αν διαθέτετε ή σκοπεύετε να αγοράσετε ηλεκτρικό όχημα στο άμεσο μέλλον, ερευνήστε τις υποδομές φόρτισης στο ακίνητο και τη γύρω περιοχή.

Σε πολλές νέες πολυκατοικίες πλέον δημιουργούνται οι κατάλληλες υποδομές ενώ για όσες άλλες δεν υπάρχουν, θα πρέπει να αναζητήσετε στη γύρω περιοχή σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Πλέον οι Δήμοι, πολλοί οργανισμοί και επιχειρήσεις, αλλά και αλυσίδες εμπορικών καταστημάτων (π.χ. μεγάλα supermarket) ή εταιρείες καυσίμων, διαθέτουν φορτιστές επι πληρωμή.

Σε κάθε περίπτωση, προτιμήσετε τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις σας, όπου και όταν αυτό είναι εφικτό. Υφίστανται λόγοι οικολογίας αλλά και οικονομίας.

Αν όντως έχετε και χρησιμοποιείτε αυτοκίνητο, σκεφτείτε αν και πόσο ορθολογική είναι η χρήση που κάνετε. Αξίζει ή όχι; Σκεφθείτε την τσέπη και το περιβάλλον.

Αξίζει να σας περιορίσει αυτό στην τελική επιλογή του νέου σας σπιτιού;

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΑΠΟ https://www.news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: