ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Υποχρεωτικοί οι περιοριστές ταχύτητας στα αυτοκίνητα – Πότε ξεκινά η εφαρμογή τους

Τη χρήση ηλεκτρονικών περιοριστών ταχύτητας επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των παραβάσεων ταχύτητας και των ατυχημάτων που

οφείλονται σε αυτές.

Οι ημέρες που τα όρια ταχύτητας αποτελούσαν μια αδιάφορη, για τους περισσότερους, πινακίδα στην άκρη του δρόμου ανήκει στο παρελθόν. Κι αυτό γιατί από τον Ιούλιο του 2022 καθίσταται υποχρεωτική η τοποθέτηση ηλεκτρονικών περιοριστών ταχύτητας στα αυτοκίνητα που θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι περιοριστές ταχύτητας θα αναγνωρίζουν τα όρια ταχύτητας «σκανάροντας» την οδική σήμανση και στην περίπτωση που το αυτοκίνητο υπερβαίνει το προβλεπόμενο όριο θα ειδοποιεί τον οδηγό με οπτικά και ηχητικά σήματα ώστε να προσαρμόσει αναλόγως την ταχύτητά του.


Αν ο οδηγός του οχήματος δεν συμμορφωθεί με την υπόδειξη, τότε ο περιοριστής ταχύτητας θα αναλαμβάνει δράση παρεμβαίνοντας στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Με δεδομένο ότι ένα σημαντικό ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα, οι ηλεκτρονικοί περιοριστές πρόκειται να μειώσουν έως και 30% τον αριθμό των ανθρώπων που χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στην άσφαλτο.

Οι «έξυπνοι περιοριστές ταχύτητας» θα συνδυάζουν τη λειτουργία των αισθητήρων-ραντάρ που συναντά κανείς σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα δεδομένα που μπορεί να προσφέρει η χαρτογράφηση των δρόμων, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αξιοπιστία τους ακόμα και σε λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες.

Χάρη στα δεδομένα των GPS, λειτουργία των περιοριστών ταχύτητας θα εξασφαλίζεται σε ποσοστό 94%, ακόμα και χωρίς τη χρήση ραντάρ ή αισθητήρων.

Η εφαρμογή του νέου μέτρου θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, η οποία ξεκινά τον Ιούλιο του 2022 θα είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση των περιοριστών ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα που θα διεκδικούν ευρωπαϊκή έγκριση τύπου.

Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο του 2024, η υποχρεωτικότητα θα αφορά όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα περνούν στην παραγωγή και θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά.

ΑΠΟ https://www.carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: