ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

Τι γλιστράει θανάσιμα στους δρόμους το φθινόπωρο;


17 Sep 2021

 Τα πρωτοβρόχια ξεκίνησαν και μαζί με τη συσσωρευμένη σκόνη και χώμα στο οδόστρωμα, οι δρόμοι γλιστρούν πάρα πολύ μέχρι να καθαρίσουν από τις δυνατές

βροχές. Εάν μάλιστα τα λάστιχα δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, τότε το γλίστρημα ή αλλιώς το… πατινάζ ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες είναι αναπόφευκτο.

Ωστόσο στους δρόμους και ιδιαίτερα στους επαρχιακούς αλλά και σε αστικούς με φυλλοβόλα δέντρα, κρύβεται ένας ακόμα μεγαλύτερος κίνδυνος. Σε πολλούς αρέσει αυτό το μαγευτικό θέαμα της φύσης με τα κίτρινα, κόκκινα και καφέ φύλλα να έχουν συνθέσει ένα πολύχρωμο πέπλο στην άσφαλτο. Όταν όμως έχουν βραχεί από τη φθινοπωρινή υγρασία ή μετά από μια βροχή, τότε γλιστρούν όπως σχεδόν ο πάγος.

Έτσι, όταν δείτε μπροστά σας πεσμένα φύλλα θα πρέπει να μειώσετε την ταχύτητα του αυτοκινήτου σας, γιατί σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης δύσκολα σώζουν την κατάσταση ακόμα και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (π.χ. ESP). Επίσης, κρατείστε μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και στρίβετε με πιο ομαλές κινήσεις. Τα βρεγμένα φύλλα δημιουργούν μια γλίτσα, η οποία σε συνδυασμό με το χώμα φτιάχνουν ένα ιδανικό «μείγμα» για γλίστρημα, με το χαντάκι και τους κορμούς των δέντρων να καραδοκούν. Πρόσθετα, τα φύλλα μπορεί να καλύπτουν ένα ακόμα μεγάλο κίνδυνο: Μεγάλες και βαθιές λακκούβες, που αποτελούν σύνηθες φαινόμενο σε ορεινούς δρόμους και φυσικά εντός των πόλεων.

Ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, ο οδηγός οφείλει να πραγματοποιεί ελέγχους στο αυτοκίνητό του. Τώρα για παράδειγμα που θα είναι οι βροχές συχνότερες, θα πρέπει να κάνετε ένα γρήγορο «τσεκ» στην κατάσταση των ελαστικών. Και φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάτε τους υαλοκαθαριστήρες. Τα μάκτρα πρέπει να αντικαθίστανται κάθε χρόνο γιατί φθείρονται, ξεραίνονται και δεν μπορούν να καθαρίσουν αποτελεσματικά το παρμπρίζ, αφήνοντας γραμμές νερού.

ΑΠΟ  https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΧΙΟΥΜΟΡ