ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 13 Ιουνίου 2021

Τι σημαίνει το αριστερό φλας στην αριστερή λωρίδα;


12 Apr 2021

Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο έχει τους δικούς της, ξεχωριστούς κώδικες επικοινωνίας. Βασικός και αναντίρρητος κανόνας, είναι να παραμένει η αριστερή λωρίδα (όπως και η

Λ.Ε.Α., παντού και πάντοτε) ανοιχτή.

Πέρα από την διευκόλυνση της κυκλοφορίας, η απρόσκοπτη διέλευση από τη λωρίδα ταχείας εξυπηρετεί και την οδική ασφάλεια. Καταλαβαίνουμε τι μπορεί να συμβεί αν ένα όχημα που πλησιάζει «πατημένο» ένα που βολοδέρνει αριστερά, δεν καταφέρει να φρενάρει. Προκειμένου να αποτρέπονται ουρές και δύσκολες στιγμές, οι οδηγοί καλούνται να ελέγχουν συχνά τους καθρέπτες. Ακόμα κι αν δεν το κάνουν, βέβαια, υπάρχουν τα άγραφα σινιάλα να τους ενημερώνουν. Το κλασικό «παίξιμο» των φώτων, με άλλα λόγια. Τακτική, ωστόσο, που εκτός από παράνομη είναι και επικίνδυνη.

Όταν ενημερώνουμε με τα φώτα τον μπροστινό πως πρέπει να παραμερίσει, ουσιαστικά στέλνουμε τη μεγάλη σκάλα στον κεντρικό του καθρέπτη. Ειδικά τη νύχτα, κάτι τέτοιο δημιουργεί μεγάλα προβλήματα ορατότητας, καθώς τον τυφλώνει και μπορεί να τον οδηγήσει σε άτσαλες κινήσεις. Για τέτοιες περιπτώσεις, αλλά και για περισσότερη ευγένεια, υπάρχει ένας άλλος τρόπος να κάνουμε γνωστές τις προθέσεις μας στον ξεχασιάρη ή «καταληψία» της αριστερής λωρίδας. Το αριστερό φλας.

Η προειδοποίηση αυτή έχει γαλλικές ρίζες, ως μέρος του αυτοκινητικού savoir vivre. Οι Γάλλοι ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν το αριστερό φλας αντί των φώτων στη δεκαετία του 1970, ως ένδειξη ευγένειας και ήπιας παρατήρησης προς τον προπορευόμενο. Εκτός της παρότρυνσης για να κάνει στην άκρη, ο αριστερός δείκτης πορείας γνωστοποιεί στον προπορευόμενο πως το όχημα που έπεται δεν πρόκειται να τον προσπεράσει από τα δεξιά. Μια επίσης παράνομη και επικίνδυνη ενέργεια, καθώς πολλές φορές την ώρα που φεύγει δεξιά ο πίσω, κάνει το ίδιο και ο μπροστά για να του δώσει χώρο – με τα ανάλογα, τρομακτικά αποτελέσματα.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: