ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021

Τι βλάβη υπάρχει όταν τρέμει το τιμόνι;


23 Jan 2021

Καθημερινά τα αυτοκίνητα δέχονται πάρα πολλές καταπονήσεις, με αποτέλεσμα σιγά – σιγά να αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους διάφορα μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα.

Τα ελαστικά, τα φρένα και οι αναρτήσεις είναι από τα μέρη ενός οχήματος που «ταλαιπωρούνται» περισσότερο, από τα απλά καθημερινά φρεναρίσματα έως ένα πιεσμένο στρίψιμο.

Όταν κάτι δεν πάει καλά, υπάρχουν διάφορα σημάδια που μαρτυρούν το πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός δεν πρέπει να αμελεί οτιδήποτε δεν είναι φυσιολογικό και να πηγαίνει αμέσως στο συνεργείο για να γίνει διάγνωση. Όπως για παράδειγμα το τρέμουλο στο τιμόνι, το οποίο εκτός από ενοχλητικό μπορεί να επιφέρει και άλλα προβλήματα αν δεν επιδιορθωθεί, όπως ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών, έως βλάβη στις αναρτήσεις και στα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης.

Η συνηθέστερη αιτία που κάνει το τιμόνι να τρέμει και γίνεται πιο έντονη όσο αυξάνεται η ταχύτητα του οχήματος, είναι ότι χρειάζεται να γίνει ζυγοστάθμιση στα ελαστικά. Το όλο πρόβλημα προκαλείται από την ανομοιόμορφη κατανομή της μάζας στο εσωτερικό ενός ελαστικού. Η στατική ανισορροπία προκαλεί την ανώμαλη κύλιση του ελαστικού και η δυναμική ανισορροπία προκαλεί πλευρική ταλάντωση και ισχυρό τρέμουλο του τροχού.

Μια επίσκεψη σε ένα βουλκανιζατέρ θα λύσει με χαμηλό κόστος το πρόβλημα (εφόσον αφορά τη ζυγοστάθμιση). Με τη βοήθεια του μηχανήματος το οποίο θα δείξει που υπάρχει το πρόβλημα, θα τοποθετηθούν αντίβαρα στα κατάλληλα σημεία της ζάντας. Να σημειωθεί ότι η ζυγοστάθμιση γίνεται σε κάθε αλλαγή ελαστικών ή ζαντών.

Επίσης, όταν προκαλείται έντονο τρέμουλο στο τιμόνι κατά το φρενάρισμα, τότε είναι πολύ πιθανό να έχουν στραβώσει τα δισκόφρενα. Αυτό μπορεί να συμβεί στις περιπτώσεις υπερθέρμανσης ύστερα από έντονη καταπόνηση, ή όταν είναι ζεστές και το αυτοκίνητο περάσει από παγωμένο νερό (απότομη αλλαγή θερμοκρασίας).

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: