ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021

Στις 18 Ιανουαρίου το «Λευκό Βέλος» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα - Φωτογραφίες από το εσωτερικό του

Βαγγέλης Μανδραβέλης Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2021, 20:36
Ολοκληρώθηκαν τα τεστ ελέγχου της πρώτης αμαξοστοιχίας που θα φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψαν μηχανικοί της Ferrovie και της Alstom το νέο τρένο πέρασε επιτυχώς τα τεστ και την ερχόμενη Τρίτη 12 Γενάρη ξεκινά το ταξίδι του από το Μιλάνο για την Ελλάδα. Πρόκειται για το ETR 470 n. 07 της Τrenitalia το οποίο ανασκευάστηκε πλήρως, βάφτηκε στα χρώματα της ελληνικής εταιρείας και αναμένεται να αποτελέσει την αμαξοστοιχία ETR 470 n. 01 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Για την ακρίβεια είναι το πρώτο από τις πέντε αμαξοστοιχίες πρώτης γενιάς της Trenitalia που μετασκευάστηκαν πλήρως για τις ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα υπόλοιπα τέσσερα είναι τα TΡΑΙΝΟΣΕ ETR 470 n.02 (πρώην 470 n.01 της Trenitalia), ETR 470 n.03 (ETR n.08 Trenitalia), ETR 470 n.04 (ETR 470 n.06 Trenitalia) και ETR 470 n.05 (ETR 470 n.04 Trenitalia).

Τα νέα τρένα θα παραδοθούν σταδιακά και αφού πραγματοποιηθούν τα δοκιμαστικά στους ελληνικούς σιδηροδρόμους το πρώτο τρένο με επιβάτες στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαρτίου 2021. Το νέο τρένο αναμένεται να φτάσει στην Θεσσαλονίκη στις 18 Ιανουαρίου 2021. Το τρένο θα παραλάβει μηχανοδηγός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο οποίος ήδη έχει λάβει κατάρτιση στην Ιταλία στον χειρισμό της αμαξοστοιχίας.

Ο συρμός ΤΡΑΙΝΟΣΕ ETR 470 n.01, όπως και όλα τα υπόλοιπα της σειράς ETR 470 που θα παραληφθούν από την ελληνική εταιρεία θα είναι συρμοί των εννέα βαγονιών, εκ των οποίων ένα από αυτά θα είναι το εστιατόριο/μπαρ. Θα υπάρχουν τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής θέσης. Κάθε συρμός θα χωρά πάνω από 600 επιβάτες δηλαδή υπερτριπλάσιους απ’ ότι μεταφέρει ένα αεροπλάνο. Επίσης οι ανέσεις που φέρνουν οι νέοι πλήρως ανακατασκευασμένοι συρμοί θα υπερτερούν εκείνων του αεροπλάνου.

Σήμερα μόνον δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί μπορούν να φιλοξενήσουν το 9-βαγονο συρμό ΕTR-470 και δεν είναι άλλοι από εκείνους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται προσπάθεια να διευρυνθεί η αποβάθρα και του σιδηροδρομικού σταθμού στην Λάρισα έτσι ώστε το νέο τρένο, γνωστό στην Ιταλία ως «λευκό βέλος ή frecciaBianca», να μπορεί να σταθμεύει και στην Λάρισα.

Το νέο πλήρως ανακατασκευασμένο τρένο μπορεί να τρέξει με ταχύτητα πάνω 200 km/h αλλά η υποδομή του ελληνικού σιδηρόδρομου δεν μπορεί να αντέξει ταχύτητες άνω των 160 Km/h. Πάνω από το όριο των 160 Km/h μόνον σημειακά μπορεί να επιτευχθεί στη νέα σιδηροδρομική υποδομή που παραδόθηκε πρόσφατα, Τιθορεά-Δομοκός, και στην Πιερία. Γι’ αυτό στόχος είναι να επιτευχθεί το όριο των 160 Km/h σε όλη τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έτσι ώστε ο χρόνος διάνυσή της να τείνει προς τις τρείς ώρες, από τέσσερις ώρες που είναι σήμερα.

Οι υπόλοιποι συρμοί, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές θα παραδοθούν μέχρι το Φθινόπωρο και στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι όλα τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα να πραγματοποιούνται μέσω των νέων τρένων που έχουν ανακατασκευαστεί πλήρως από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με περίπου 52 εκατ. ευρώ.

 




ΑΠΟ https://www.liberal.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: