ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

Τέλος στάθμευσης: Ψηφιακά η έκδοση απαλλαγής από το gov.gr



Με κοινή απόφαση του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και των υφυπουργών Εσωτερικών Θεόδωρου Λιβάνιου και Υποδομών και

Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη (ΦΕΚ Β 5570/17-12-2020), οι κάτοχοι ηλεκτροκίνητων οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, θα έχουν από την 1η Ιανουαρίου 2021, τη δυνατότητα να εκδίδουν μέσω gov.gr, το ειδικό σήμα απαλλαγής από την υποχρέωση καταβολής τελών στάθμευσης στα κέντρα των πόλεων.

Η δωρεάν στάθμευση για ηλεκτροκίνητα οχήματα σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων για την περίοδο 1.1.2021-31.12.2022, αποτελεί κίνητρο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που θεσπίστηκε με τον Ν. 4710/2020 του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση για την έκδοση του ειδικού σήματος έχουν οι κάτοχοι είτε αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, είτε ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ.

Η εκτύπωση του ειδικού σήματος, στο οποίο περιλαμβάνονται όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού σχήματος, είναι εξαιρετικά απλή. Οι δικαιούχοι έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή είτε μέσω του gov.gr ακολουθώντας τη «διαδρομή»: Πολίτης και Καθημερινότητα- Περιβάλλον και Ποιότητα ζωής – Ηλεκτροκίνηση – Σήμα δωρεάν στάθμευσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων ή απευθείας μέσω του συνδέσμου (https://electric-vehicles.services.gov.gr).

Οι δικαιούχοι πιστοποιούνται αρχικά με τους κωδικούς Taxisnet, ενώ ακολούθως εισάγουν τον Αριθμό Πινακίδων Κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ του κύριου ή/και κατόχου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο της ύπαρξης και της εγκυρότητας του ειδικού σήματος είναι η Δημοτική Αστυνομία. Εάν κατά τη διενέργεια ελέγχου διαπιστωθεί ότι τα στοιχεία του οχήματος δεν ταυτίζονται με τα δεδομένα που τηρούνται στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τότε η Δημοτική Αστυνομία βεβαιώνει παράβαση για παράνομη στάθμευση.

Όποιος καταλαμβάνεται να κατέχει πλαστό ή παραποιημένο ειδικό σήμα ή να κάνει χρήση αυτού, τιμωρείται με τις ποινές του άρθρου 216 του Ποινικού Κώδικα.

ΑΠΟ https://eleftherostypos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: