ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 13 Ιουνίου 2020

Σωστό ή λάθος το φρενάρισμα με τον κινητήρα;










Πολλά έχουμε ακούσει σχετικά με το φρενάρισμα ενός αυτοκινήτου με τον κινητήρα, για το αν είναι καλό ή
όχι. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;

Όπως σε όλα, έτσι και στο συγκεκριμένο θέμα υπάρχουν δύο απόψεις. Η μία λέει πως είναι σωστό να φρενάρεις με τον κινητήρα (αφήνοντας δηλαδή σχέση στο κιβώτιο και απελευθερώνοντας το γκάζι). Η άλλη λέει πως δεν φρενάρουμε με τον κινητήρα γιατί προκαλούμε επιπλέον φθορά στον συμπλέκτη.

Η αλήθεια λοιπόν είναι πως φυσικά και είναι σωστό να φρενάρουμε χρησιμοποιώντας τον κινητήρα. Και αυτό γιατί αφήνοντας ταχύτητα στο κιβώτιο κατά το φρενάρισμα, το μοτέρ επιβραδύνει το αυτοκίνητο χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση στον συμπλέκτη, ενώ ταυτόχρονα διακόπτεται και η παροχή καυσίμου (στα σύγχρονα αυτοκίνητα) για όση ώρα το όχημα κινείται.

Έτσι και τα φρένα έχουν λιγότερο φορτίο όταν θα χρειαστεί να επιβραδύνετε, με αποτέλεσμα να φθαρούν πιο αργά από ότι αν φρενάρατε κατευθείαν. Κάτι που βοηθά πάρα πολύ σε μια κατηφορική διαδρομή, όπου τα φρένα επιβαρύνονται ιδιαίτερα και μπορεί ακόμη και να «ανάψουν».

Ακόμη πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα με τον κινητήρα θα έχετε αν δοκιμάσετε να κατεβάσετε μία ταχύτητα. Να βάλετε δηλαδή από πέμπτη σχέση τέταρτη στο κιβώτιο ή από τέταρτη, τρίτη και να αφήσετε το μοτέρ να κάνει τα υπόλοιπα (ανάλογα πάντα τις συνθήκες κίνησης), μέχρι να πατήσετε το φρένο για πλήρη ακινητοποίηση.

Οπωσδήποτε όμως, πρέπει να προσέχουμε κατά το κατέβασμα των σχέσεων, καθώς μία λανθασμένη αλλαγή, για παράδειγμα από 5η σε 2η και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ, θα αναγκάσει το μοτέρ να περάσει τον κόφτη και πιθανώς να προκληθεί σημαντική ζημιά με υψηλό κόστος.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: