ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 23 Ιουνίου 2020

Κτηματολόγιο: Χιλιάδες ιδιοκτήτες κινδυνεύουν να χάσουν πάρκινγκ και αέρα

 






Τον ύπνο τους έχουν χάσει το τελευταίο διάστημα 2.000 ιδιοκτήτες θέσεων πάρκινγκ σε πολυκατοικίες - μόνο στον Δήμο Αθηναίων - που έχουν χτιστεί στις δεκαετίες του ’70 του ’80
αλλά και του ’90, καθώς και δεκάδες χιλιάδες στους υπόλοιπους δήμους του Λεκανοπεδίου αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ, Στράτος Παραδιάς στην εφημερίδα «Τα Νέα», το Κτηματολόγιο απορρίπτει τις δηλώσεις τους με συνέπεια να βρίσκονται κυριολεκτικά στον “αέρα’ και απειλούνται να τις χάσουν.

Πρόκειται για θέσεις στάθμευσης που έχουν τα δικά τους χιλιοστά ακόμη κι αν δημιουργήθηκαν και μεταβιβάστηκαν σε χρόνο που αυτό επιτρεπόταν χωρίς κανένα περιορισμό.

Το πρόβλημα αυτό κατά τον πρόεδρο της ΠΟΜΙΔΑ φέρνει στο φως η ανάρτηση στον Δήμο Αθηναίων 

Έτσι ο αριθμός αυτός με τη συνέχιση της διαδικασίας κτηματογράφησης, ιδιαίτερα στα προάστια της Αττικής θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο.
Το πρόβλημα το αναγνωρίζει και ο ανάδοχος που διενεργεί την ανάρτηση στον Δήμο Αθηναίων. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της αναδόχου κοινοπραξίας, Γιώργο Δημητρίου, αυτές οι θέσεις στάθμευσης δεν μπορούν να καταγραφούν εάν προηγουμένως δεν επιλυθεί το πρόβλημα της κυριότητας. Επί του θέματος δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως το Κτηματολόγιο.

Το Δημόσιο

Το δεύτερο πρόβλημα που έχει προκύψει αφορά στο δικαίωμα υψούν (δηλαδή τον αέρα) στις πολυκατοικίες. Πολλοί από τους ιδιοκτήτες εξαιτίας-κυρίως – της οικονομικής κρίσης διέγραψαν τα χιλιοστά τους από τον Ε9 και δεν τα δήλωσαν στο Κτηματολόγιο. Έτσι προϊούσης της ολοκλήρωσης του Κτηματολογίου, το Δημόσιο θα “μπει καπέλο” ως συνιδιοκτήτης των αδήλωτων χιλιοστών του οικοπέδου σε χιλιάδες πολυκατοικίες σε όλη τη χώρα, με δικαίωμα συμμετοχής στις Γενικές Συνελεύσεις και εμπλοκή τους στις τυχόν τροποποιήσεις των κανονισμών.
Για το θέμα των θέσεων στάθμευσης από την ΠΟΜΙΔΑ εστάλη πρόσφατα επιστολή προς τη διοίκηση του Κτηματολογίου στην οποία τίθεται υπόψη το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.Όπως μεταξύ άλλων αναφέρεται στην επιστολή “οι εταιρείες κτηματογράφησης επικαλούμενες την απόφαση 23/2000 της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου δεν αναγνώρισαν κατά την προανάρτησης τα δικαιώματα των ιδιοκτητών στους χώρους αυτούς με την κωδική απάντηση “έλλειψη επαρκών στοιχείων“. Αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των χώρων αυτών να κινδυνεύουν να χάσουν ένα σημαντικό συχνά, περιουσιακό στοιχείο. Και η λύση της ομόφωνης τροποποίησης σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας κάθε πολυκατοικίας, ώστε αυτά να καταστούν παρακολουθήματα των αντίστοιχων ιδιοκτητών διαμερισμάτων, είναι πρακτικά απολύτως ανέφικτη για πλειάδα ουσιαστικών και γραφειοκρατικών λόγων“.

Από την ΠΟΜΙΔΑ ζητούν αυτές οι θέσεις στάθμευσης ρητά να αναγνωριστούν και να καταγραφούν ως ανήκουσες στους δικαιούχους τους, ως παρακολουθήματα των ιδιοκτησιών τους ή και ως ανεξάρτητοι ιδιόκτητοι χώροι. Όπως υποστηρίζουν “αυτό νομικά θα μπορούσε να λυθεί με την παροχή δικαιώματος μονομερούς τροποποίησης ιδιοκτησίας του κτιρίου από τον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη με ανακατανομή των χιλιοστών της ιδιοκτησίας του”.


Οι ταράτσες

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη μείωση των συντελεστών δόμησης σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση της ακίνητης ιδιοκτησίας (ΕΝΦΙΑ πληρώνει ακόμη και αέρα) .Έτσι πολλοί ιδιοκτήτες διέγραψαν τα χιλιοστά του “αέρα” από το Ε9 τους, διότι κατέστη άνευ αξίας. Όπως προβλέπει ο νόμος, κάθε αδήλωτο ακίνητο, δηλαδή “αγνώστου ιδιοκτήτη“ περιέχεται στην κυριότητα του Δημοσίου.

Τι ίσχυε παλαιότερα

Σήμερα πλέον είναι υποχρεωτική σε κάθε νέα οικοδομή, η κατασκευή μιας τουλάχιστον θέσης στάθμευσης ανά οριζόντια ιδιοκτησία. Δεν ήταν πάντοτε έτσι. Όπως επισημαίνουν από την ΠΟΜΙΔΑ, οι παλαιότερες πολυκατοικίες της Αθήνας δεν διέθεταν καμία απολύτως θέση στάθμευσης.

ΑΠΟ https://www.madata.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: