ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020

Τι να κάνω αν βάλω βενζίνη σε diesel










Τα τελευταία χρόνια λόγω των χιλιάδων ντίζελ αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, παρατηρείται σχετικά συχνά
το φαινόμενο του λάθους ανεφοδιασμού καυσίμων, ο οποίος εντοπίζεται κυρίως στα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου. Ας δούμε τι πρέπει να κάνει ο οδηγός σε περίπτωση που συμβεί αυτό.

Ο λόγος που κυρίως στα αυτοκίνητα με diesel είναι πολύ πιθανό να τοποθετηθεί αμόλυβδη βενζίνη είναι επειδή το στόμιο πλήρωσης αυτών είναι πιο φαρδύ από το στόμιο των κινητήρων βενζίνης, με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να χωρέσουν τα ακροφύσια και των δύο ειδών καυσίμων. Αντίθετα, στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης όπου το στόμιο είναι πιο στενό, μπορεί να εισχωρήσει μόνο το ακροφύσιο αμόλυβδης, συνεπώς η περίπτωση λάθους είναι εξαιρετικά σπάνια.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ωστόσο ότι σε ορισμένα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel υπάρχει ειδική είσοδος στο ρεζερβουάρ που δεν μπορεί να μπει ακόμη και η μικρότερη αντλία της βενζίνης.

Ο λάθος ανεφοδιασμός με βενζίνη σε όχημα με κινητήρα πετρελαίου άλλοτε γίνεται άμεσα αντιληπτός και άλλοτε τον αναγνωρίζουμε αφού έχουμε ήδη ξεκινήσει την οδήγηση του αυτοκινήτου. Ακολουθούν οδηγίες και για τις δύο περιπτώσεις.

Αν αντιληφθείτε άμεσα ότι έχει γίνει λάθος ανεφοδιασμός:

– Μην εκκινήσετε σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο. Υπάρχουν σοβαρότατες πιθανότητες να προκληθούν δαπανηρές ζημιές στον κινητήρα και στο σύστημα καυσίμου, οι οποίες δεν καλύπτονται στο πλαίσιο της εγγύησης.

– Καλέστε άμεσα την οδική βοήθεια. Θα μεταφέρει το αυτοκίνητο σε συνεργείο για να αδειάσει το ρεζερβουάρ και να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες καθαρισμού και αλλαγής φίλτρου πετρελαίου προς αποφυγή χειρότερης εξέλιξης.

Αν δεν αντιληφθείτε άμεσα ότι έχει γίνει λάθος ανεφοδιασμός και ξεκινήσετε την οδήγηση:

– Η διαδικασία είναι ίδια σε ό,τι αφορά την οδική βοήθεια, όμως το κόστος επισκευής μπορεί να εκτοξευθεί αν χρειαστούν ανταλλακτικά.

– Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο βρεθεί σε κίνηση, αφού διανύσετε λίγα χιλιόμετρα, θα παρουσιάσει διακοπές κι έπειτα θα σβήσει. Θα έχει προκληθεί βλάβη στο κύκλωμα καυσίμου, με πιθανότερα μέλη την αντλία πετρελαίου και τα μπεκ ψεκασμού, τα οποία όπως αναφέρεται παραπάνω θα χρειαστούν, πιθανότατα, αντικατάσταση.

Πηγή: Leaseplan
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: