ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

Μυστικά ασφαλούς οδήγησης στο χιόνι









Η χιονόπτωση και η κάλυψη κάθε επιφάνειας με το λευκό πέπλο αποτελεί ένα ευχάριστο θέαμα για μικρούς και μεγάλους και ευκαιρία για παιχνίδι. Ωστόσο εγκυμονεί πολλούς κινδύνους
στο δρόμο και προβλήματα στην κυκλοφορία.

Γι’ αυτό κάθε οδηγός οφείλει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος όταν αποφασίσει να κινηθεί σε χιονισμένες διαδρομές γιατί πολύ εύκολα μπορεί το όχημά του να ακινητοποιηθεί. Καλό είναι λοιπόν να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις. Επίσης, ο οδηγός πριν ξεκινήσει θα πρέπει να ενημερωθεί για την κατάσταση του οδικού δικτύου και αν κάπου χρειάζονται αλυσίδες.

Πριν ακόμα ξεκινήσουμε, καθαρίζουμε το αυτοκίνητο από το χιόνι για να διευκολυνθεί η ορατότητα. Ξεπαγώνουμε με το καλοριφέρ του αυτοκινήτου το εμπρός παρμπρίζ, ή με ξύστρα για να μπορούν να λειτουργήσουν οι υαλοκαθαριστήρες, εφόσον έχουν κολλήσει στο τζάμι. Για το πίσω παρμπρίζ ενεργοποιούμε την αντίσταση. Επίσης, θέτουμε σε λειτουργία το air condition με τη ροή του αέρα προς τα παράθυρα (ποτέ στην ανακύκλωση αέρα γιατί θα θολώσουν).

Αποφεύγετε το απότομο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και των φρένων καθώς και το στρίψιμο του τιμονιού. Έτσι, πολύ εύκολα το όχημα μπορεί να παρεκκλίνει από την πορεία του ακόμα και όταν εφοδιάζεται με ABS, ESP κ.λπ.
Κρατείστε μεγάλη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα γιατί στο χιονισμένο οδόστρωμα αυξάνεται σημαντικά η απόσταση ακινητοποίησης. Συνήθως η ορατότητα είναι περιορισμένη.

Όσο περισσότερη επιφάνεια του πέλματος του τροχού καλύπτεται με αλυσίδα, τόσο καλύτερη είναι η πρόσφυση. Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χρησιμοποιούνται μόνο όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό. Δεν χρησιμοποιούνται σε καθαρό οδόστρωμα, διότι προκαλούν φθορές στα ελαστικά, αλλά και στην άσφαλτο.

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς. Όταν το αυτοκίνητο διαθέτει τετρακίνηση και υπάρχει ένα σετ αλυσίδων, αυτές τοποθετούνται στους εμπρός κατευθυντήριους τροχούς. Οι διαστάσεις τους θα πρέπει να ταιριάζουν με αυτές των ελαστικών. Καλό είναι ο οδηγός να έχει εξασκηθεί από πριν στην τοποθέτηση των αλυσίδων.

Η ταχύτητα που ενδείκνυται να κινείται ένα όχημα όταν φέρει αντιολισθητικές αλυσίδες είναι πολύ χαμηλή, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει τον έλεγχο.
Οι σωστά τοποθετημένες αλυσίδες πρέπει να είναι «τεντωμένες». Αν είναι χαλαρές θα φύγουν από την θέση τους και θα τυλιχτούν γύρω από την ανάρτηση.

Στην αγορά υπάρχουν διαφόρων τύπων αντιολισθητικές αλυσίδες. Οι παραδοσιακές αποτελούν μια φθηνή και αξιόπιστη επιλογή. Οι χιονοκουβέρτες είναι πιο εύκολες στην τοποθέτηση αλλά πιο ευαίσθητες, ενώ υπάρχουν και οι αλυσίδες από λάστιχο.

Για καλό και για κακό, αν διανύσετε μακρινή απόσταση, έχετε γεμάτο το ρεζερβουάρ με καύσιμο και πάρτε μαζί σας κουβέρτες, σνακ και νερό.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: