ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

Τι βλάβες προκαλούνται όταν οδηγούμε με «λαμπάκι»;








Μια κακή συνήθεια, η οποία εν πολλοίς μετετράπη σε αναγκαίο κακό τον καιρό της κρίσης,  είναι ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου μόνο όταν ανάψει το «λαμπάκι» στο καντράν. Πολλοί Έλληνες εξαναγκάστηκαν να μάθουν
στην οδήγηση με λίγο καύσιμο στο ντεπόζιτο, διατηρώντας τον κινητήρα και το σύστημα τροφοδοσίας σε αυτή την κατάσταση σχεδόν επί μονίμου βάσεως. Μια τακτική, ωστόσο, που μπορεί να προκαλέσει πολλές βλάβες, όπως εξηγεί και ο Jason Fenske του Engineering Explained, αλλά και τα εγχειρίδια χρήσης των κατασκευαστών.

Η λιγοστή ποσότητα καυσίμου, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για βενζίνη ή πετρέλαιο, έχει ως αποτέλεσμα την ακανόνιστη τροφοδοσία καυσίμου, δημιουργώντας αντίστοιχα προβλήματα στην καύση. Το μείγμα αναγκαστικά γίνεται πιο φτωχό, προκαλώντας «πειράκια» με τα δεδομένα προβλήματα που επιφέρει στους κυλίνδρους, τα πιστόνια και τις μπιέλες η άναρχη αυτανάφλεξη στον θάλαμο καύσης. Εκτός αυτού, η αστάθεια στην τροφοδοσία μπορεί να περάσει άκαυστο καύσιμο στο σύστημα εξαγωγής και κατ’ επέκταση τον καταλύτη, μειώνοντας την διάρκεια ζωής του.

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε τις πιο γνωστές βλάβες, που αφορούν την τρόμπα βενζίνης και τα μπεκ. Αμφότερα, όταν το ντεπόζιτο είναι σχεδόν άδειο, τραβάνε σκουπιδάκια και επικαθίσεις από τον πάτο, με τον κίνδυνο του βουλώματος να αυξάνεται εκθετικά όσο περισσότερο οδηγούμε υπό αυτές τις συνθήκες.

Επιπρόσθετα, η οδήγηση με λιγοστό απόθεμα καυσίμου ενδέχεται να προκαλέσει απότομη ακινητοποίηση του οχήματος και κίνδυνο σύγκρουσης, ειδικά σε δρόμους με κλίση. Η μικρή ποσότητα στο ρεζερβουάρ συγκεντρώνεται σε ένα σημείο, η αντλία αδυνατεί να «ρουφήξει» επαρκή ποσότητα –τραβώντας παράλληλα τα προαναφερθέντα σκουπίδια- και ο κινητήρας μπορεί να ρετάρει ή και να σβήσει εντελώς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια.

Όπως υπογραμμίζει ο Fenske, καμία βλάβη δεν είναι ακαριαία – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Για παράδειγμα, η αντλία ή τα μπεκ δεν θα βουλώσουν μονομιάς αλλά μετά από καιρό οδήγησης στο «λαμπάκι». Παρόλα αυτά, αν τα ανωτέρω μηχανικά μέρη είναι ήδη ταλαιπωρημένα και σταθούμε άτυχοι στην επιλογή βενζινάδικου, βάζοντας λίγη ποσότητα καυσίμου που παράλληλα θα είναι έντονα νοθευμένη, αμφότερα μπορεί να φράξουν ταχύτατα και να οδηγήσουν σε ακινητοποίηση του οχήματος.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: