ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 9 Ιουνίου 2019

Πόσο επικίνδυνη είναι η ακινησία για τα ελαστικά;








Όσοι ασχολούνται με τα ποδοσφαιρικά δρώμενα, δεν μπορεί να μην ενημερώθηκαν/σοκαρίστηκαν για τον αιφνίδιο χαμό του Χοσέ Αντόνιο Ρέγιες σε τροχαίο δυστύχημα. Ο πρώην ποδοσφαιριστής των Σεβίλης,
Ατλέτικο Μαδρίτης, Άρσεναλ, Εξτρεμαδούρα και Εθνικής Ισπανίας έχασε την ζωή του, μαζί με έναν ξάδερφό του (άλλος ένα χαροπαλεύει στην εντατική) όταν έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου που οδηγούσε, εκείνο εξετράπη της πορείας του, ανετράπη και τυλίχτηκε στις φλόγες. Οι φωτογραφίες από την κατάληξη της σύγκρουσης είναι πέρα για πέρα χαρακτηριστικές.

Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες, η Μercedes S550 Brabus που οδηγούσε ο Ισπανός κινείτο με 237 χλμ./ώρα την στιγμή της σύγκρουσης -περισσότερα από 100 χλμ./ώρα δηλαδή, πάνω από το όριο ταχύτητας του σημείου. Η υπερβολική ταχύτητα είναι ο προφανής ένοχος, όμως μεσολάβησε και μια απώλεια ελέγχου μέχρι οι δυνάμεις της Φυσικής να κόψουν το νήμα της ζωής σε 2 ανθρώπους και να αφήσουν πίσω ισάριθμες οικογένειες να θρηνούν. Κατά τους εξεταστές του συμβάντος, το γερμανικό υπερ-σεντάν βρέθηκε εκτός ελέγχου εξαιτίας κλαταρισμένου ελαστικού. Μια διαπίστωση που προκάλεσε την έκπληξη της άτυχης συζύγου του Ρέγιες, Νοέλια, καθώς δήλωσε πως «είχε καιρό να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο». Με λίγα λόγια, η Mercedes καθόταν στο γκαράζ και τα ελαστικά της δεν δικαιολογείται να δυσλειτούργησαν λόγω φθοράς. Σωστά;

Μέγιστο λάθος, κι αν επαληθευτούν οι αρχικές εκτιμήσεις των ισπανικών Αρχών, στην περίπτωση του άλλοτε κορυφαίου εξτρέμ, τραγικό. Η ακινησία είναι ένας από τους πιο ύπουλους εχθρούς των ελαστικών, ακόμα κι όταν κάθονται μόνα τους. Πόσω μάλλον όταν υποστηρίζουν 2 τόνους. Οι ιδιότητες της γόμας σιγά σιγά χάνονται, φέρνοντας την υπερθέρμανση προ των πυλών. Το πέλμα, επίσης, ξεραίνεται και ενώ στο μάτι φαίνεται καινούργιο (βάσει βάθους αυλάκωσης και φθοράς), στην πραγματικότητα προσφέρει κατά πολύ μειωμένη πρόσφυση από τα αναμενόμενα. Το σημείο επαφής με το οδόστρωμα (ή το δάπεδο του γκαράζ) τετραγωνίζεται και καθίσταται ευάλωτο σε εκδήλωση τοπικής υπερθέρμανσης. Όλα αυτά ισχύουν υπό κανονικές συνθήκες.

Όταν τα ελαστικά έχουν να διαχειριστούν 520 άλογα και 750 Nm ροπής (4.6 twinturbo V8, 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ. και 300 χλμ./ώρα τελικής), μαζί με 2 τόνους βάρους και τα θερμικά φορτία που προκαλούν τα ανωτέρω σε συνδυασμό με 237 χλμ./ώρα ταχύτητας, είναι προφανές πως η «κακιά ώρα» απέχει ελάχιστες στιγμές από την πραγμάτωση. Οι ομοιότητες με το τραγικό περιστατικό της ανεξέλεγκτης Porsche 911 Turbo στην Αθηνών – Λαμίας πριν από δύο χρόνια, όπου σκοτώθηκαν οι δυο επιβαίνοντες και μια μάνα με το κοριτσάκι της, κάτι παραπάνω από εμφανείς.

Ελέγχουμε πάντα τις πιέσεις των ελαστικών, ώστε να συμβαδίζουν με τις εργοστασιακές τιμές. Αποφεύγουμε τις αναβάσεις σε πεζοδρόμια -ιδίως με το αυτοκίνητο φορτωμένο-, καθώς παραμορφώνουν τη δομή του σκελετού. Προσέχουμε πάντα την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού. Ακόμα και ένα ολοκαίνουργιο ελαστικό, αν αφεθεί έρμαιο των καιρικών συνθηκών (με χειρότερο τον ήλιο και την ζέστη) ή μείνει ακίνητο για πολύ καιρό, μπορεί να εμφανίσει μικρές ρωγμές οι οποίες -αναλόγως ταχύτητας και οδοστρώματος- μπορεί να οδηγήσουν σε κλατάρισμα. Και πάνω από όλα, σεβόμαστε τα όρια ταχύτητας ώστε να ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες εκδήλωσης «στραβής», μεγιστοποιώντας παράλληλα τα χρονικά περιθώρια για αντίδραση.

Να επαναλάβουμε πως το εν λόγω πιθανό αίτιο του κλαταρίσματος, αφορά τα μέχρι σήμερα δεδομένα και τις ανακοινώσεις των υπευθύνων.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...