ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 3 Μαΐου 2019

Κορυφαιοι Ελληνες εφοπλιστες στη μαχη για το περιβαλλον

2 Μαϊου 2019






Ορισμένα από τα μεγαλύτερα «ονόματα» της ελληνικής και συνάμα παγκόσμιας ναυτιλίας, περιλαμβάνονται στη λίστα των 113 ναυτιλιακών εταιρειών που συνυπογράφουν μια από τις μεγαλύτερες
πρωτοβουλίες για την εθελοντική συμβολή της ναυτιλίας στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Τσάκος, Λάτσης, Μαρτίνος, Νομικός, Βαφειάς, Προκοπίου, Γουλανδρής, Λασκαρίδης, Παππάς, Παληός, Κολλάκης, Τσαβλίρης, Φράγκου και Φωστηρόπουλος, συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων των εφοπλιστών που υποστηρίζουν σχετικό ψήφισμα, το οποίο πρόκειται να επιδοθεί στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), στο πλαίσιο των συζητήσεων για την συμβολή της ναυτιλίας στην μείωση των εκπομπών ρύπων, που είναι προγραμματισμένες για την προσεχή εβδομάδα.

Σύμφωνα με το Economistas.gr, το εν λόγω ψήφισμα, το οποίο συνυπογράφει και σειρά περιβαλλοντικών οργανώσεων, όπως το Παγκόσμιο Ταμείο για την Φύση (WWF), αλλά και η Greenpeace, καλεί την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα στην ανάληψη μέτρων μείωσης της ταχύτητας πλοήγησης των πλοίων, ως ένα από τα αποτελεσματικότερα μέτρα προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με την πρόσφατη εμπειρία, όταν το οικονομικό κραχ του 2008 υποχρέωσε τον παγκόσμιο στόλο στην μείωση της ταχύτητας πλοήγησης, ως ένα από τα μέτρα περιορισμού του λειτουργικού κόστους των πλοίων, παρατηρήθηκε ταυτόχρονα και μια δραματική μείωση των εκπομπών ρύπων. Πρόκειται δηλαδή για ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα, που ταυτόχρονα έχει αποδειχθεί και στην πράξη. Ήδη, με την παγκόσμια ζήτηση να ανακάμπτει τα τελευταία χρόνια, τα πλοία έχουν επιταχύνει και πάλι, κάτι που σημαίνει ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να εξαλειφθούν τα περιβαλλοντικά οφέλη που προέκυψαν μέσω της μείωσης των ταχυτήτων πλεύσης.

Όσοι υπογράφουν την εν λόγω επιστολή (για την υιοθέτηση μέτρων υποχρεωτικής μείωσης των ταχυτήτων των πλοίων), υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για την ανάλογη συμβολή και του κλάδου της ποντοπόρου ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η πρόταση περιλαμβάνει την θέσπιση ανώτατων επιτρεπόμενων ταχυτήτων, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου και το μέγεθός του. Ειδικότερα, προτείνεται η θέσπιση ανώτατων μέσων ετήσιων ταχυτήτων για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ανώτατων απόλυτων επιτρεπόμενων ταχυτήτων για όλα τα υπόλοιπα πλοία, λαμβάνοντας υπόψη και τις ελάχιστες απαιτούμενες ταχύτητες. Μάλιστα, οι υπογράφοντες ζητούν την όσο το δυνατόν ταχύτερη εφαρμογή του μέτρου αυτού και την υποχρέωση συμμόρφωσης τόσο από τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές των πλοίων, όσο και από τους ναυλωτές.

Υπενθυμίζεται ότι με σχετική απόφαση του ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2018, η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα δεσμεύτηκε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά το ήμισυ μέχρι το 2050. Στις συζητήσεις της επόμενης εβδομάδας, αναμένεται να επιχειρηθεί η εξειδίκευση των απαιτούμενων μέτρων για την επίτευξη του παραπάνω στόχου.

ΑΠΟ http://greenagenda.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: