ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

Πατάμε το κουμπί όταν «δένουμε» το χειρόφρενο;

 






Πολλά έχουμε ακούσει σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να πατάμε το κουμπί του χειρόφρενου του αυτοκινήτου μας, όταν το «δένουμε». Κάποιοι υποστηρίζουν πως αν δεν το πατάμε φθείρουμε τα «δόντια» του
μηχανισμού του χειρόφρενου και κάποιοι άλλοι το αντίθετο.

Σίγουρα και εσείς θα έχετε ακούσει πολλές φορές διάφορες συμβουλές σχετικά με τη χρήση του χειρόφρενου και πως πρέπει να γίνεται αυτή. Πριν σας απαντήσουμε όμως για το αν πρέπει ή όχι να πατάμε το κουμπί του χειρόφρενου όταν το «δένουμε» καλό είναι να κατανοήσουμε πως λειτουργεί.

Όπως φαίνεται στις εικόνες πιο πάνω, αλλά και στο video που ακολουθεί, ο μηχανισμός του χειρόφρενου είναι απλός. Με το πάτημα του κουμπιού, γίνεται μηχανικά η κίνηση της ασφάλειας η οποία πιάνει στα «δόντια» του χειρόφρενου (καστάνια).

Όταν λοιπόν τραβάμε το χειρόφρενο προς τα επάνω χωρίς να πατήσουμε το κουμπί, τότε ακούμε τον χαρακτηριστικό, οδοντωτό ήχο μέχρι να ασφαλίσει, στο σημείο που θα το αφήσουμε. Από την άλλη όταν πατήσουμε το κουμπί και κατόπιν τραβήξουμε το χειρόφρενο, τότε ο ήχος απουσιάζει, μαζί με τις δονήσεις από την κίνηση της ασφάλειας πάνω στα «δόντια» του μηχανισμού.

Ακριβώς αυτή η απουσία θορύβου και κραδασμού είναι που κάνει πολλούς να πιστεύουν πως το χειρόφρενο δουλεύει πιο ξεκούραστα όταν πατάμε το κουμπί πριν το «δέσουμε» και έτσι δεν φθείρεται.

Πρόκειται όμως για λάθος, καθώς οι δυνάμεις που ασκούνται στο χειρόφρενο δεν είναι ικανές για να φθείρουν τον οδοντωτό μηχανισμό του και την ασφάλεια, αλλά και το ελατήριο αφού δεν κάνει την πλήρη διαδρομή του και έτσι δεν ζορίζεται από τις δυνάμεις που ασκούνται σε αυτό.

Πατώντας όμως το κουμπί από πριν φθείρουμε το σχετικό ελατήριο (το οποίο είναι σχεδιασμένο για να επαναφέρει στην αρχική θέση το κουμπί), μειώνοντας έτσι στο μισό το χρόνο ζωής του (λογικό αφού αντί να το πατάμε μόνο στο «λύσιμο» το πατάμε και στο «δέσιμο»). Και αυτό γιατί το αναγκάζουμε να κάνει την πλήρη διαδρομή του, δύο φορές και όχι μία, κάθε φορά που σταθμεύουμε το αυτοκίνητό μας. Για αυτό τον λόγο πολλά αυτοκίνητα πλέον, έχουν στον στην διαδρομή του κουμπιού του χειροφρένου, για να μην ζωρίζεται έτσι το ελατήριο περισσότερο από όσο πρέπει. Όπως και να έχει πάντως και στις δύο περιπτώσεις η φθορά είναι αμελητέα.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ. ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με άτομα του χωριού μας.