ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018

Πότε φθείρεται γρηγορότερα το αυτοκίνητο;







Πολλές είναι οι δυσμενείς συνθήκες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα τα αυτοκίνητα καθημερινά, κάποιες από τις οποίες είναι αναπόφευκτες, ενώ άλλες μπορούν να αντιμετωπιστούν ή να παρακαμφθούν, προκειμένου να
βελτιστοποιήσουμε τη διάρκεια ζωής του. Σε κάθε περίπτωση οι πιο συνηθισμένες που παραθέτουμε και αναλύουμε παρακάτω δρουν αρνητικά στο αυτοκίνητο, επιταχύνοντας τις φθορές, ενώ παράλληλα μπορεί να οδηγούν σε συχνότερα τα service, αυξάνοντας έτσι τα έξοδα.

1. Οι καθημερινές μετακινήσεις σε μικρές αποστάσεις που δεν ξεπερνούν για παράδειγμα τα 10 χλμ. μειώνουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, φθείρουν πιο γρήγορα τον κινητήρα και την αποτελεσματικότητα των λαδιών γιατί δεν προλαβαίνουν να ζεσταθούν για να αποδώσουν σωστά.

2. Η εκκίνηση του αυτοκινήτου με κρύο κινητήρα και οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς πριν ακόμα ζεσταθεί τον φθείρει εξίσου γρήγορα. Ενδείκνυται κατά την εκκίνηση οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία και όχι παραμονή στο ρελαντί.

3. Η παρατεταμένη λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί ή σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλή ταχύτητα και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση συμβάλει στην πιο γρήγορη φθορά των μηχανικών μερών, του κιβωτίου ταχυτήτων και δίσκου – πλατό  λόγω των πιο συχνών εναλλαγών σχέσεων.

4. Καλό είναι να αποφεύγεται η οδήγηση σε δρόμους με πολύ σκόνη γιατί μπουκώνει γρήγορα το φίλτρο αέρα του κινητήρα (μαζί και του φίλτρου air condition). Σε τέτοιες συνθήκες καλό είναι τα εν λόγω φίλτρα να καθαρίζονται πιο τακτικά και να αντικαθίστανται.

5. Η παρατεταμένη οδήγηση σε ορεινές διαδρομές προκαλεί πιο γρήγορη φθορά των φρένων, ενώ ο κινητήρας πιέζεται περισσότερο στους ανηφορικούς δρόμους, αφού λειτουργεί περισσότερο σε πιο ψηλές στροφές και με μικρή ταχύτητα στο κιβώτιο.

6. Τακτική ρυμούλκηση τρέιλερ για πολλά χιλιόμετρα και συχνή φόρτωση του αυτοκινήτου προκαλεί γρήγορη φθορά στα αμορτισέρ, όπως επίσης και στα φρένα και στον κινητήρα λόγω των αυξημένων φορτίων.

7. Συχνή οδήγηση σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (π.χ. κάτω από το μηδέν) και για κοντινές αποστάσεις είναι εξαιρετικά δυσμενείς για τον κινητήρα – μηχανικά μέρη, αφού δεν προλαβαίνουν να έρθουν στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.

8. Οδήγηση σε χωμάτινους και ανώμαλους δρόμους προκαλεί γρήγορη φθορά στα αμορτισέρ και στα ελαστικά, ενώ «ταλαιπωρείται» συνολικά το αμάξωμα με αποτέλεσμα την πιθανή εμφάνιση ενοχλητικών τριγμών.

9. Νευρική οδήγηση του αυτοκινήτου σε πιεσμένους ρυθμούς και σε υψηλές ταχύτητες προκαλεί πιο γρήγορη φθορά των μηχανικών μερών, ενώ έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να αρχίσει να καίει λάδια. Παράλληλα εκτοξεύεται κατακόρυφα και η κατανάλωση καυσίμου.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΧΙΟΥΜΟΡ