ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 3 Ιουνίου 2018

Σωστή χρήση και συντήρηση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο






Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο είναι άκρως απαραίτητος, ενώ πλέον όλα τα αυτοκίνητα από τις αρχικές τους εκδόσεις εφοδιάζονται είτε με air condition είτε με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό στις πιο ακριβές εκδόσεις. Ωστόσο, για να λειτουργεί
σωστά αλλά και για να γίνεται ορθή χρήση πρέπει να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες, τους οποίους παραθέτουμε παρακάτω:

Σωστή συντήρηση κλιματιστικού:

Μία φορά το χρόνο (ή ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή) θα πρέπει να γίνεται καθαρισμός του κλιματιστικού, έλεγχος καλής λειτουργίας και αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας, όπου συσσωρεύονται βρομιές και μικροοργανισμοί. Σε περίπτωση που έχει πέσει η απόδοση του κλιματισμού, τότε η πιο πιθανή αιτία είναι να χρειάζεται συμπλήρωση με φρέον, κάτι που γίνεται μόνο σε συνεργεία και κοστίζει γύρω στα 20-40 ευρώ. Σε χειρότερη περίπτωση ενδέχεται να έχει τρυπήσει κάποια σωλήνωση ή να έχει χαλάσει ο συμπιεστής, που σημαίνει μεγάλο κόστος επιδιόρθωσης.

Για την καλύτερη δυνατή συντήρηση καλό είναι ο κλιματισμός να λειτουργεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα και το χειμώνα, έτσι ώστε να λιπαίνονται οι τσιμούχες του συστήματος και να μην ξεραίνονται και κατόπιν να τρυπάνε. Παράλληλα το φίλτρο του κλιματισμού καμπίνας θα πρέπει να αφαιρείται και να καθαρίζεται δύο φορές τον χρόνο. Στην αγορά υπάρχουν και σπρέι απολύμανσης για την εξαφάνιση των μικροοργανισμών και των δυσάρεστων οσμών.

Δε βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό πριν ανάψει ο κινητήρας γιατί τραβάει πολύ ρεύμα από τη μπαταρία, ενώ πριν θέσουμε εκτός λειτουργίας τον κινητήρα καλό είναι να σβήνουμε τον κλιματισμό, αυξάνοντας έτσι τη μακροζωία του συμπιεστή.

Η χρήση του κλιματισμού μειώνει την απόδοση του κινητήρα γιατί αντλεί σημαντική ενέργεια με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να επιταχύνει σε πιο αργούς ρυθμούς και ο κινητήρας να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο. Κάτι που γίνεται περισσότερο αισθητό σε χαμηλής ισχύος μηχανικά σύνολα.

Σωστή χρήση κλιματιστικού:

Όταν εισερχόμαστε στο αυτοκίνητο το οποίο έχει «βράσει» ύστερα από πολύωρη αναμονή στον καυτό ήλιο, ανοίγουμε όλα τα παράθυρα προκειμένου να φύγει ο πολύ θερμός αέρας που έχει εγκλωβιστεί στην καμπίνα. Η τοποθέτηση αντιηλιακών μεμβρανών είναι ιδανική καθώς αντανακλά ένα μεγάλο ποσοστό της ηλιακής ακτινοβολίας. Ποιο οικονομική λύση είναι η τοποθέτηση αντιηλιακής προστασίας στο εμπρός παρμπρίζ για να μην καίγεται έστω το ταμπλό και να πιάνεται το τιμόνι, διαφορετικά καίει υπερβολικά.

Για να αποφύγουμε τον κίνδυνο θερμικού σοκ από την υψηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος στην κατά πολύ χαμηλότερη του εσωτερικού του αυτοκινήτου μέσω της χρήσης κλιματισμού δεν ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία στη χαμηλότερη δυνατή σκάλα. Ειδικά στα συστήματα ηλεκτρονικού κλιματισμού μια ιδανική θερμοκρασία είναι γύρω στους 23 βαθμούς Κελσίου και επιλογή «auto» που ρυθμίζει αυτόματα την θερμοκρασία.

Ποτέ δεν κατευθύνουμε τη ροή του κρύου αέρα πάνω στο σώμα μας ειδικά μάλιστα όταν είμαστε ιδρωμένοι, γιατί υπάρχει άμεσος κίνδυνος ψύξης. Για την πιο γρήγορη απόδοση του κλιματιστικού ρυθμίζουμε την ανακύκλωση αέρα, ωστόσο ενεργοποιούμε σταδιακά και την είσοδο εξωτερικού αέρα για να έρχεται στην καμπίνα φρέσκο οξυγόνο.

Απαγορεύεται το κάπνισμα με τον κλιματισμό σε λειτουργία και κλειστά τα παράθυρα. Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα γίνεται αποπνικτική, δημιουργούνται μύκητες στο σύστημα κλιματισμού και μετά το εσωτερικό ποτίζει σε κάθε του επιφάνεια με την άσχημη μυρωδιά από το τσιγάρο.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΕΚΕ για μεταβίβαση τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία καταναλωτών

22/04/2024  13:00 «Πληθαίνουν οι υποθέσεις μεταβίβασης τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία των καταναλωτών. Έξι χρόνια...