ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 13 Μαΐου 2018

Γιατί είναι λάθος η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί;







Η σωστή εκκίνηση αλλά και το σβήσιμο του κινητήρα συμβάλλει στη μακροζωία του και στην σωστή λειτουργία του, όπως επίσης και στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών βλαβερών ρύπων. Όταν ο κινητήρας είναι
κρύος, πρέπει πάντα να γίνεται ζέσταμα, όλες τις εποχές του χρόνου. Ποιος είναι όμως ο ενδεδειγμένος τρόπος;
Κάποιοι οδηγοί πιστεύουν ότι για προθερμανθεί σωστά ο κινητήρας θα πρέπει να τον αφήσουν να λειτουργεί στο ρελαντί για κάποια λεπτά, έως ότου αρχίζει και ανεβαίνει ο δείκτης θερμοκρασίας. Όμως αυτή η κίνηση είναι λανθασμένη και μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει μακροπρόθεσμα.

Σύμφωνα με το μηχανικό που θα παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο, προθέρμανση στο ρελαντί χρειάζεται μόνο στους κινητήρες που διαθέτουν καρμπυρατέρ αντί για ψεκασμό. Βέβαια τα καρμπυρατέρ έχουν αντικατασταθεί από τα συστήματα μονού αρχικά, πολλαπλού μετέπειτα, και άμεσου ψεκασμού συστήματα, εδώ και τρεις δεκαετίες.

Όταν ο κινητήρας είναι κρύος και τίθεται σε λειτουργία ψεκάζεται περισσότερο καύσιμο για να δημιουργηθεί πιο πλούσιο μείγμα. Έτσι η περισσότερη βενζίνη απομακρύνει το λιπαντικό από τους κυλίνδρους και τα πιστόνια. Αυτό συνεπάγεται περισσότερες φθορές και λιγότερη προστασία στον κινητήρα. Παράλληλα, επειδή το λιπαντικό είναι κρύο είναι δύσκολο να προστατέψει αποτελεσματικά τον κινητήρα, ενώ όσο περισσότερη βενζίνη ανακατεύεται με το λάδι, τόσο πιο λεπτό γίνεται το φιλμ και ταυτόχρονα επιταχύνεται η οξείδωση του λιπαντικού με αποτέλεσμα να χαλάει πιο γρήγορα. Εάν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι πάρα πολύ χαμηλή (π.χ. όταν έχει χιόνι και παγωνιά), μπορείτε να περιμένετε το πολύ 15 με 30 δευτερόλεπτα για να σιγουρευτείτε ότι το λάδι ρέει, αλλά όχι να περιμένετε για να ζεσταθεί ο κινητήρας στο ρελαντί.
Πως γίνεται η σωστή προθέρμανση του κινητήρα;

Ξεκινήστε να οδηγείτε σε ήπιους ρυθμούς μέχρι τις μεσαίες περίπου στροφές του κινητήρα. Ποτέ κατά την εκκίνηση με κρύο τον κινητήρα μην επιταχύνετε απότομα και μην απαιτείτε τις μέγιστες επιδόσεις. Περιμένετε λίγα λεπτά έως ότου η βελόνα ή ο ψηφιακός δείκτης του οργάνου θερμοκρασίας του αντιψυκτικού του κινητήρα φτάσει στη μέση.

Προσοχή χρειάζεται και πριν την παύση λειτουργίας του κινητήρα. Καλό είναι να μην τον σβήσετε αμέσως, ειδικά μετά από πολύωρες και μακρινές αποστάσεις. Αφήστε τον κινητήρα να λειτουργήσει στο ρελαντί έτσι ώστε να μπορέσει να πέσει η θερμοκρασία μέσα στο χώρο του κινητήρα και ειδικά στους τούρμπο κινητήρες.

Δείτε το βίντεο στο http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...